Ks. prałat Dario Viganò, prefekt Sekretariatu ds. Komunikacji, powiedział w wywiadzie dla włoskiego dziennika "Corriere della Sera", że jest to kolejny krok reformy, która trwa już od jakiegoś czasu. Nowe watykańskie medium powstawało od pewnego czasu z udziałem poprzednich instytucji: Radia Watykańskiego, telewizji CTV, serwisu internetowego, fotograficznego i innych mediów.
"Treść powinna nadal mieć taką samą jakość jak poprzednio jeśli nie lepszą" - powiedział ks. Viganò. Dodał, że "będzie więcej treści multimedialnych ale mamy jeszcze wiele innych rzeczy do odkrycia". Zastrzegł, że zmiany nie zostały jeszcze zakończone, dlatego inauguracja "Vatican News" zaczyna się od wymagającej dalszego rozwoju tzw. wersji beta.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Z kolei rzecznik Stolicy Apostolskiej, Greg Burke powiedział w środę, że działania medialne Watykanu zostaną zgrupowane pod trzema etykietami: " Vatican News " łączy przekaz wiadomości za pośrednictwem Internetu i mediów społecznościowych, "Vatican Media" obejmuje wszystkie obszary produkcji medialnej, a "Radio Vaticana Italiana" pozostaje marką dla włoskojęzycznej stacji radiowej papieża, która nadaje na terenie całego kraju jako naziemna radiofonia cyfrowa DAB + oraz w okolicach Rzymu na falach ultrakrótkich.
Jak poinformował w środę Burke podczas obrad Rady Kardynałów (K-9) mówiono o opracowaniu planu zatrudnienia w nowych mediach, który zostanie przedłożony do zatwierdzenia Sekretariatowi Stanu. W jego ramach znajduje się kwestia dotyczącą ograniczenia zatrudnienia i kosztów działania.
Od 1 stycznia "Typographia Vaticana" - Drukarnia Watykańska stanie się również częścią Sekretariatu ds. Komunikacji. W jej skład wchodzi watykański dziennik "L`Osservatore Romano" i serwis fotograficzny.