Tradycją Sokołowa Podlaskiego stało się świętowanie Bożego Ciała procesją przez całe miasto. Jej inicjatorem był w 1994 r. bp Jan Chrapek. W tym roku uroczystość rozpoczęła
się Mszą św. w konkatedrze, którą wspólnie celebrowali proboszczowie trzech sokołowskich parafii: ks. inf. Jan Sobechowicz z parafii konkatedralnej, ks. Stanisław Szestowicki z parafii
pw. św. J. Bosco i ks. Stanisław Bogusz z sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Homilię głosił ks. Jerzy Paczuski z Jekatierinburga, który mówił o medytacji oblicza
Chrystusa oraz o tradycji Bożego Ciała, znaczeniu tego święta w tradycji chrześcijańskiej, szczególnie Polaków, o obecności Chrystusa w każdym kościele w Najświętszym
Sakramencie. Wspomniał też o swojej pracy w Jekatierinburgu.
Po Mszy św. ustawiła się procesja. Na początku dzieci, które w tym roku przystępowały do I Komunii św., następnie młodzież, przedstawiciele wspólnot parafialnych, wszyscy księża
z poszczególnych parafii, księża koncelebrujący i ks. inf. Jan Sobechowicz z monstrancją. Tuż za nim orkiestra dęta z ZSP w Sokołowie
Podlaskim pod dyrekcją Kazimierza Soszki. Przy kolejnych ołtarzach prezentowały się chóry. Przy Sokołowskim Ośrodku Kultury śpiewał zespół "Effatha" z parafii salezjańskiej. Przy kolejnym -
chór konkatedralny, a przy budującym się Sanktuarium Miłosierdzia Bożego chór tamtejszej parafii.
Uroczysta procesja zgromadziła na ulicach Sokołowa Podlaskiego ponad 10 tys. mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości sokołowskich parafii. Policja była dobrze przygotowana do procesji.
Przygotowano objazdy, zabezpieczono przemarsz. Podobnie było ze służbami sanitarnymi. W razie potrzeby pomocą służyli harcerze.
Auksencjusz pochodził z Mopsuestii, miasta, które obok Tarsu, rodzinnego miasta św. Pawła Apostoła, należało do głównych miast Cylicji.
Ta rzymska prowincja stanowiła łącznik między Małą Azją a Syrią i Libanem (Fenicją). Z tego względu stanowiła ważny punkt strategiczny i handlowy. Chrześcijaństwo przyjęło się tu już w kilkanaście lat po śmierci i zmartwychwstaniu Pana Jezusa. Auksencjusz był na dworze cesarza Licyniusza (306-323) dowódcą jego przybocznej straży. Był więc zaufanym cesarza.
Podczas audiencji udzielone kardynałowi Marcello Semeraro, prefektowi Dykasterii do spraw Kanonizacyjnych, papież upoważnił tę dykasterię do ogłoszenia pięciu dekretów. Jeden z nich dotyczy cudu (do beatyfikacji), jeden męczeństwa (także do beatyfikacji), natomiast trzy heroiczności cnót - poinformowało Biuro Prasowe Stolicy Apostolskiej.
- cudu przypisywanego wstawiennictwu Czcigodnego Sługi Bożego Henryka Ernesta Shawa, wiernego świeckiego i ojca rodziny, urodzonego 26 lutego 1921 r. w Paryżu (Francja) i zmarłego 27 sierpnia 1962 r. w Buenos Aires (Argentyna);
Ingres biskupa do katedry to nie tylko uroczyste wejście i historyczna oprawa, ale przede wszystkim wydarzenie ściśle liturgiczne, w którym Kościół przyjmuje swojego pasterza. Szaty i przedmioty używane podczas tej celebracji – ornat, tunicella, pastorał, kielich czy racjonał – nie są dodatkiem i dekoracją. Każdy z nich ma swoje miejsce, znaczenie i pomaga zrozumieć, czym jest objęcie posługi biskupiej w Kościele krakowskim.
Ingres (łac. ingressus) oznacza „wejście”. Od uroczystego wejścia nowego biskupa do kościoła katedralnego bierze swoją nazwę cała celebracja przekazania posługi pasterskiej. Choć wydarzenie to ma szczególny charakter, pozostaje liturgią Kościoła, sprawowaną według porządku przewidzianego na dany dzień. – Skoro mówimy o obrzędzie, to już samo to określenie wskazuje na jego ścisły wymiar liturgiczny – podkreśla ks. dr Stanisław Mieszczak SCJ, liturgista i zastępca przewodniczącego Archidiecezjalnej Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.