Na co dzień angażują się w pomoc ubogim w parafiach. Odwiedzają chorych, przygotowują paczki, przeprowadzają zbiórki do puszek, rozprowadzają świąteczne świece i baranki…
Oprócz zewnętrznej aktywności na płaszczyźnie miłosierdzia wolontariusze pamiętają również o wewnętrznej formacji. Caritas Diecezji Rzeszowskiej zorganizowała w marcu dwie serie rekolekcji dla Parafialnych Zespołów Caritas, które w ośrodku w Myczkowcach poprowadził ks. prał. Stanisław Słowik, były dyrektor rzeszowskiej Caritas. Wielką radością dla licznie zgromadzonych delegacji z większości parafii diecezji rzeszowskiej był udział we Mszach świętych, które celebrowali dla nich pasterze diecezji – w pierwszej serii biskup ordynariusz Jan Wątroba, w drugiej – biskup Edward Białogłowski.
Ksiądz Stanisław Słowik podzielił się swoim wieloletnim doświadczeniem prowadzenia dzieł Caritas i służby ubogim. Nawiązał w konferencjach do ważnych wydarzeń z 30-letniej historii diecezji oraz Caritas, ukazał postaci świętych i błogosławionych, przypomniał, że „chrześcijaństwo i miłosierdzie – to jedno”. Nawiązując do ewangelicznej perykopy, zachęcał, aby stągwie swojego serca napełnić miłością, tak aby nasze serce, oczy, ręce, nogi były miłosierne.
W programie rekolekcji było także spotkanie szkoleniowe, podczas którego dyrektor Caritas ks. Piotr Potyrała oraz sekretarz s. Agata Jakieła przedstawili bieżące sprawy dotyczące działań pomocowych. Nie zabrakło również czasu na wspólne spotkania przy kawie i integrację oraz wymianę doświadczeń. W dwóch seriach rekolekcji wzięło udział 330 członków Parafialnych Zespołów Caritas z diecezji rzeszowskiej.
Zaledwie pięć lat po zakończeniu II wojny światowej, 1 listopada 1950 roku, kiedy świat doświadczył totalnego zła, kiedy szał śmierci i okrucieństwa siał zwątpienie w człowieka i krzyczał o nieobecności Boga, papież Pius XII ogłasza ex cathedra dogmat Maryjny. W nieomylną definicję dogmatyczną ubiera prawdę wyznawaną i czczoną w liturgii od starożytności. Co to znaczy, że Maryja jest wniebowzięta? Jakie są podstawy tej doktryny?
W Kościele nikt jej nie podważał, była obecna w różańcowych tajemnicach, w rozwijającym się prężnie kulcie Niepokalanego Serca Maryi. Ta doktryna nie stanowiła nawet problemu w dialogu z prawosławnymi. Co dogmat o Wniebowzięciu Najświętszej Maryi Panny miał dać człowiekowi dotkniętemu traumami XX wieku? Co znaczy dla nas dziś?
Pytamy więc, jaki OGIEŃ przyszedł Chrystus rzucić na ziemię i bardzo pragnie, aby już zapłonął? Jaki jest to ogień? Zanim jednak szukać będziemy odpowiedzi o naturę tego ognia, musimy zapytać, KTO go rzuca na ziemię?
Jezus powiedział do swoich uczniów: «Przyszedłem ogień rzucić na ziemię i jakże pragnę, ażeby już zapłonął. Chrzest mam przyjąć, i jakiej doznaję udręki, aż się to stanie. Czy myślicie, że przyszedłem dać ziemi pokój? Nie, powiadam wam, lecz rozłam. Odtąd bowiem pięcioro będzie podzielonych w jednym domu: troje stanie przeciw dwojgu, a dwoje przeciw trojgu; ojciec przeciw synowi, a syn przeciw ojcu; matka przeciw córce, a córka przeciw matce; teściowa przeciw synowej, a synowa przeciw teściowej».
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.