Zdaniem Komisji COMECE niedobór nauczycieli jest problemem krytycznym „o poważnych konsekwencjach dla różnych wymiarów edukacji oraz dla tkanki społecznej regionów i społeczności lokalnych”.
Komisja COMECE opracowała dokument, który zawiera szereg zaleceń technicznych dla Unii Europejskiej i jej instytucji, podkreślając potrzebę większych inwestycji w awans zawodowy nauczycieli. „Zawód nauczyciela, który jest często niedoceniany, musi znaleźć się w centrum europejskiej polityki edukacyjnej” – stwierdził bp Stepnowski. „Ma to zasadnicze znaczenie dla integralnego rozwoju młodych pokoleń oraz zapewnienia kształcenia wysokiej jakości i zorientowanego na cel”. „Kościół katolicki, ze swoją bogatą tradycją edukacyjną poprzez szkoły podstawowe i średnie, instytuty i uniwersytety, może wnieść znaczący wkład, pełniąc posługę publiczną opartą na wartościach, które mogą być kluczowe dla przyszłości i misji Unii Europejskiej”- stwierdza dokument COMECE.
Komisja ds. Kultury i Edukacji COMECE podkreśliła zarazem rolę nauczycieli religii, która „jest często niedoceniana, ale powinna być promowana” w celu „umieszczenia humanizmu i ludzkiej godności w centrum doświadczenia edukacyjnego”, a także „promowania elementarnej wiedzy religijnej w czasach społeczeństw coraz bardziej wielokulturowych i zsekularyzowanych”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu