W 1708 r. Klemens XI zezwolił na to święto w całym Kościele katolickim. Było ono do niedawna (do połowy XX wieku) niezwykle solennie obchodzone w wielu katolickich krajach, w tym także w Polsce. Na placach licznych kościołów franciszkańskich ustawiano na smukłych, ok. 10-metrowych kolumnach figury Niepokalanej, depczącej głowę węża. W roku 1846 biskupi amerykańscy ogłosili Maryję Niepokalaną patronką Stanów Zjednoczonych.
W Polsce wśród czcicieli Niepokalanej wymienić należy bł. Jakuba Strzemię, franciszkanina (+1409), arcybiskupa Lwowa, który pisał rozprawy i pieśni na cześć Maryi. Również bł. Władysław z Gielniowa, bernardyn (+1505), patron stolicy, krzewił kult Niepokalanej. Na Soborze w Konstancji (1414-18) rektor Akademii Krakowskiej Paweł Włodkowic zabiegał o ogłoszenie dogmatu o Niepokalanym Poczęciu. Na polecenie Jana Łaskiego, kanclerza wielkiego, od 1500 r. zaczęto obchodzić święto Niepokalanego Poczęcia z oktawą. Również biskupi zebrani w Gnieźnie postanowili w 1510 r., by obchodzono to święto jako uroczystość z oktawą. Król Władysław IV zamierzał w 1632 r. ustanowić Order i Zgromadzenie Kawalerów Orderu Niepokalanego Poczęcia. Na skutek protestu księcia K. Radziwiłła, kalwina, musiał od tego zamiaru odstąpić. W wieku XVIII i XIX powstały liczne sodalicje mariańskie, mające za patronkę Niepokalaną. Do franciszkańskich kościołów 8 grudnia zjeżdżała licznie szlachta z całej okolicy, urządzając przed lub po święcie okazałe jarmarki, targi, zawierając nowe umowy. W XIX wieku (1863) w Jazłowcu (obecnie Ukraina) powstało Zgromadzenie Sióstr Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny (siostry niepokalanki), powołane do istnienia przez bł. Marcelinę Darowską. W XX wieku do wielkich czcicieli Maryi należał św. Maksymilian Maria Kolbe, założyciel Rycerstwa Niepokalanej.
— Ważne jest, żeby porządki przełożeństwa i charyzmatu były na siebie nawzajem otwarte. To jest to „razem”! Jest „razem” tych, którzy rządzą, z tymi, którzy są w duchu prorokami, charyzmatykami - mówił kard. Grzegorz Ryś w drugi dzień rekolekcji dla Łodzi.
Zły stan psychiczny, natarczywy adwokat proaborcyjnej FEDERY oraz uległość lekarzy wystarczą by zabić dziecko w 9. miesiącu ciąży bez zmiany ustawy. Chłopca zabito śmiertelnym zastrzykiem w szpitalu w Oleśnicy. Jak do tego doszło skoro lekarze w Łodzi twierdzili, że jego aborcja jest sprzeczna z prawem?
Chłopiec miał już 37 tygodni życia, a więc w świetle nomenklatury medycznej nie był nawet wcześniakiem. W ginekologicznym szpitalu w Łodzi nie chciano go zabić, choć adwokat fundacji FEDERA żądał „indukcji asystolii płodu”, czyli zabicia dziecka zdolnego do życia poprzez wbicie igły do jego serca z podaniem chlorku potasu. - Zaproponowaliśmy natychmiastowe rozwiązanie przez cięcie cesarskie (ze względu na zły stan psychiczny Pani Anity) w znieczuleniu ogólnym z objęciem dziecka wysokospecjalistycznym leczeniem pediatrycznym. Oznacza to, że zaproponowaliśmy Pani Anicie niezwłoczne zakończenie ciąży, co nie jest jednoznaczne z uśmierceniem płodu zdolnego do życia – napisał w oświadczeniu prof. Piotr Sieroszewski, kierownik ginekologii szpitala w Łodzi i prezesa Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników.
Zainicjowane przez papieża Franciszka XVI Zwyczajne Zgromadzenie Ogólne Synodu Biskupów: „Ku Kościołowi synodalnemu: Komunia, Uczestnictwo i Misja” jest z pewnością jednym z najważniejszych procesów, w którym prowadzone jest rozeznanie w jakim kierunku Kościół dziś powinien pójść w odpowiedzi na współczesne znaki czasu.
W świetle nauczania Soboru Watykańskiego II znaki czasu to „znaki obecności lub zamysłów Bożych, czyli zjawiska, wydarzenia i procesy, w których przejawia się działanie Ducha Świętego, ingerujące w dzieje ludzkości przez pobudzanie i oświecanie ludzkich serc” (KDK 11). Pozwalają one na odczytanie tego, czego Bóg od nas w danym czasie i w określonych okolicznościach oczekuje.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.