Rząd bawarski przedstawił konkretne plany w sprawie zaostrzenia kar za produkcję, rozpowszechnianie, zakup i użytkowanie gier komputerowych promujących przemoc. Chadecki minister spraw wewnętrznych rządu Bawarii Günther Beckstein zaproponował 5 grudnia br. zmianę paragrafu 131 niemieckiego kodeksu karnego, który, co prawda, przewiduje kary za rozpowszechnianie przemocy, ale nie uwzględnia, jak dotychczas, gier komputerowych. Inicjatywa bawarskiego ministra przewiduje karę ograniczenia wolności do roku dla osób, które produkują, rozpowszechniają i użytkują gry komputerowe promujące przemoc. Ta inicjatywa ustawodawcza jest efektem toczącej się w Niemczech już od wielu miesięcy dyskusji na temat szkodliwości gier komputerowych zawierających brutalne sceny przemocy. Dyskusja odżyła z nową intensywnością po tragedii, która wydarzyła się 20 listopada br. w szkole podstawowej w miasteczku Emsdetten w Nadrenii Północnej-Westfalii. W poniedziałkowy poranek, kiedy w szkole rozpoczęły się już lekcje, do jej budynku wtargnął uzbrojony po zęby jej były 18-letni uczeń i strzelając na oślep, zranił 27 osób. Na koniec zamachowiec odebrał sobie życie. Sprawca zamachu znany był z pasji, z jaką pochłaniał kolejne gry komputerowe, a w internecie umieścił swoje zdjęcie w mundurze polowym i z karabinem maszynowym. „Jedyne, czego nauczyłem się w tej szkole to to, że jestem nieudacznikiem… Nienawidzę ludzi… Popamiętacie mnie” - pisał zamachowiec w liście pożegnalnym umieszczonym również w internecie. Bawarska inicjatywa zyska prawdopodobnie poparcie także w innych niemieckich landach, tak iż, zdaniem ministra Becksteina, jest szansa, że na początku 2007 r. zostanie ona przegłosowana w ogólnoniemieckim parlamencie.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
- Każdy człowiek, niezależnie od tego w jakich warunkach zewnętrznych żyje, jak na zewnątrz wygląda, nosi w sobie królewską godność i wielką wielkość. Bardzo wszystkim wam życzę, żebyście w te święta ciągle ją w sobie odkrywali i wszystkim życzę, żeby także w was wszyscy odkrywali właśnie to - wielką godność królewską. I żeby nie zabrakło nikomu w te święta chleba - życzył kard. Grzegorz Ryś uczestnikom 29. Wigilii dla potrzebujących na Rynku Głównym w Krakowie.
- Myślałem, że jadę do Krakowa, a tu się okazuje, że przyjechałem do Betlejem, co mnie bardzo cieszy - stwierdził kard. Ryś i wyjaśnił, że nazwa miasta Betlejem znaczy „dom chleba”. - Bardzo się cieszę widząc Rynek Krakowski, który się staje domem chleba dla wielu, bardzo wielu osób. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy właśnie w ten sposób przeistaczają krakowski rynek po prostu z rynku w dom chleba - mówił nowy metropolita krakowski.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.