Izrael: 80 proc. zaszczepionych, którzy się zakazili wirusem, nie infekowało innych
80 proc. zaszczepionych osób w Izraelu, które się zakaziły, nie zainfekowało nikogo w przestrzeni publicznej - głosi opublikowany w niedzielę raport portalu The Times of Israel.
Według danych izraelskiego ministerstwa zdrowia zaledwie 3 proc. zaszczepionych osób, które zachorowały na Covid-19, przenosi je na 2-3 inne osoby na koncertach, w restauracjach czy na siłowniach.
Z badań wynika, że zdecydowana większość (80 proc.) zaszczepionych, którzy zakazili się SARS-coV-2, nie przeniosła koronawirusa na nikogo innego podczas koncertów, w restauracji, siłowni lub w podczas imprez publicznych.
Kolejne 10 proc. przeniosło koronawirusa na jedną inną osobę w tych miejscach, a 3 proc. zainfekowało dwie lub trzy inne (dla pozostałych 7 proc. nie jest jasne, czy były odpowiedzialne za zainfekowanie innych). Raport nie zawierał szczegółowych informacji o tym, ile osób zostało zarażonych przez niezaszczepione osoby.
Dane opublikowano po tym, jak ministrowie zatwierdzili w czwartek przywrócenie tzw. zielonej przepustki, ograniczającej frekwencję na dużych imprezach do osób zaszczepionych, ozdrowieńców lub tych, którzy przedstawili ważny negatywny wynik testu.
Reklama
Wznowione ograniczenia będą miały zastosowanie od 29 lipca zarówno do imprez w pomieszczeniach, jak i plenerowych z ponad 100 uczestnikami. Wymóg przedstawienia dowodu szczepienia, wyzdrowienia lub negatywnego testu z ostatnich 72 godzin będzie dotyczył tylko osób w wieku 12 lat i starszych. Poniżej tego wieku nie będzie żadnych ograniczeń, chociaż oczekuje się, że zasady dla osób poniżej 12 roku życia zostaną ogłoszone w przyszłości.
Władze podały, że zielona przepustka zostanie przywrócona również na imprezach sportowych, w siłowniach, restauracjach, konferencjach, atrakcjach turystycznych i w domach kultury, jednocześnie podkreślono, że na spotkaniach nie będzie limitów osobowych. (PAP)
W woj. śląskim, dolnośląskim, wielkopolskim, łódzkim i opolskim utrzymane obostrzenia.
Niedzielski: w jedenastu województwach od poniedziałku powrót do hybrydowego nauczania w klasach 1-3; otwarte także m.in. zakłady fryzjerskie i kosmetyczne.
Podziel się cytatem
Ustalenie daty obchodów uroczystości Objawienia Pańskiego nie dokonało się przypadkowo. Choć nie została wskazana przez Pismo Święte, to posiada symbolikę opartą na tekstach biblijnych
Zanim przejdziemy do omówienia symboliki kryjącej się pod datą dzienną 6 stycznia, należy najpierw wyjaśnić nazwę uroczystości, którą wówczas obchodzi Kościół. Ta najbardziej rozpowszechniona wśród wiernych w Polsce to święto Trzech Króli. Z kolei w polskiej edycji ksiąg liturgicznych figuruje określenie Objawienie Pańskie. Natomiast w księgach łacińskich i w całej tradycji chrześcijańskiej od początku funkcjonuje nazwa Epifania, pochodząca z języka greckiego (epifaneia), która oznacza „objawienie”, „ukazanie się”. Chodzi o objawienie się Jezusa Chrystusa, Wcielonego Syna Bożego jako Zbawiciela świata. Nazwą „epifania” określano narodzenie Jezusa, Jego chrzest w Jordanie i dokonanie pierwszego cudu na weselu w Kanie Galilejskiej. Taką treść miało pierwotne święto Epifanii, które powstało ok. 330 r. w Betlejem. Obejmowało ono początkowe tajemnice zbawienia, o których informują nas pierwsze rozdziały Ewangelii ze skupieniem się na tajemnicy narodzenia Chrystusa. Epifania ulegała ewolucji wraz z jej rozszerzaniem się poza Palestynę. Na Wschodzie stanie się pamiątką chrztu Jezusa w Jordanie, a na Zachodzie będzie stanowić obchód trzech cudownych wydarzeń (tria miracula) stanowiących początkowe objawienia chwały Bożej Zbawiciela: pokłon Mędrców ze Wschodu, chrzest w Jordanie i cud w Kanie Galilejskiej, przy czym z czasem hołd magów rozumiany jako objawienie się Chrystusa poganom zdominuje niemal wyłącznie łacińską celebrację Epifanii. W ludowej świadomości stanie się ona zatem świętem Trzech Króli ze względu utożsamienie mędrców z królami na podstawie niektórych biblijnych tekstów prorockich, a ich liczba zostanie ustalona w związku z trzema darami, jakimi zostało obdarowane Dzieciątko Jezus. Te różnice między Wschodem a Zachodem nie przekreślają jednak faktu, że istotną tematyką tego obchodu liturgicznego pozostaje objawienie się Boga w Chrystusie.
Dzisiaj w uroczystość Objawienia Pańskiego wyrażamy naszą wdzięczność Bogu, że objawił się światu – mówił na początku Mszy św. abp Wacław Depo. Metropolita częstochowski w uroczystość Objawienia Pańskiego przewodniczył Mszy św. w archikatedrze Świętej Rodziny w Częstochowie, na rozpoczęcie Orszaku Trzech Króli.
Mszę św. koncelebrował bp senior Antoni Długosz, który świętował 31 rocznicę święceń biskupich. Bp Długosz sakrę biskupią otrzymał 6 stycznia 1994 r. z rąk św. Jana Pawła II w bazylice św. Piotra w Rzymie.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.