Reklama

Wielkopostne spotkanie warsztatowe

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W sobotę 13 lutego Szczecinie-Dąbiu od wczesnych godzin rannych do domu Sióstr Uczennic Krzyża przyjeżdżały osoby, które już po raz czwarty odpowiedziały na zaproszenie s. Beaty, aby wziąć udział w wielkopostnych warsztatach muzyczno-liturgicznych.
Przyjechały osoby ze szczecińskich parafii, a także z: Trójmiasta, Choszczna, Mieszkowic, Troszyna, Gorzowa Wlkp., by dowiedzieć się czegoś nowego o liturgii Wielkiego Postu i wykorzystać to w swoich parafiach, w których są zaangażowane w śpiew liturgiczny. Przywitanie jak zwykle rozpoczęło się od gorącej kawy i herbaty, do których podano ciasteczka. W tak prosty sposób wytworzyła się wśród zebranych rodzinna atmosfera. Nieważne było to, czy ktoś był pierwszy, czy czwarty raz. Każdy czuł się w tym domu jak u siebie. A na tym najbardziej zależało organizatorkom, a w szczególności s. Sarze, która jest gospodynią tego domu. Siostra Sara przez ostatnie spotkania uczyła nas pięknego śpiewu, tym razem przygotowywała dla nas smaczne posiłki. W jej miejsce przyszła i towarzyszyła nam s. Emmanuela.
Siostra Beata podzieliła naszą 22-osobową grupę na sekcje głosowe, w których ćwiczyliśmy przygotowane przez nią pieśni i modlitwy. Każdy z nas wkładał w to całe swoje serce i każdy w tych pięknych refleksyjnych utworach znalazł coś dla siebie. Po intensywnych ćwiczeniach nastał czas konferencji, którą wygłosił ks. Waldemar Piątek z parafii pw. św. Mikołaja w Szczecinie. Nie była to typowa konferencja. Nie mogliśmy tylko siedzieć i słuchać, każdy z nas musiał włączyć się w dyskusję. Po konferencji była przerwa, podczas której mogliśmy się bliżej poznać. Nie zapomnieliśmy jednak o tym, że głównym celem była nauka śpiewu. Tak więc po próbach w grupach nadszedł czas na próbę ze wszystkimi głosami. Harmonia, która panowała w wykonywanych utworach, i przede wszystkim treści w nich zawarte przenosiły nas już w czas wielkiego oczekiwania na zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa.
Po dopracowaniu wszelkich niedociągnięć głosowych zostaliśmy zaproszeni przez s. Beatę na kolejną konferencję. Tym razem siostra nakreśliła nam, jak od strony muzycznej powinien wyglądać Wielki Post. Przedstawiła, kiedy i jakie pieśni mają być wykonywane. Wszystko zostało poparte źródłami Kościoła, w których znajdują się konkretne wskazówki. Wieczorem o godz. 19 odprawiona została Msza św. Oprawa muzyczna liturgii wykonywana na głosy dawała nam wszystkim satysfakcję z dobrze wykonanej pracy.
Następne warsztaty już w kwietniu!

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2010-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Jezu, ufam Twemu miłosierdziu. Jezu, ufam Tobie!

2024-04-15 13:58

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii J 16, 5-11.

Wtorek, 7 maja

CZYTAJ DALEJ

Litania nie tylko na maj

Niedziela Ogólnopolska 19/2021, str. 14-15

[ TEMATY ]

litania

Karol Porwich/Niedziela

Jak powstały i skąd pochodzą wezwania Litanii Loretańskiej? Niektóre z nich wydają się bardzo tajemnicze: „Wieżo z kości słoniowej”, „Arko przymierza”, „Gwiazdo zaranna”…

Za nami już pierwsze dni maja – miesiąca poświęconego w szczególny sposób Dziewicy Maryi. To czas maryjnych nabożeństw, podczas których nie tylko w świątyniach, ale i przy kapliczkach lub przydrożnych figurach rozbrzmiewa Litania do Najświętszej Maryi Panny, popularnie nazywana Litanią Loretańską. Wielu z nas, także czytelników Niedzieli, pyta: jak powstały wezwania tej litanii? Jaka jest jej historia i co kryje się w niekiedy tajemniczo brzmiących określeniach, takich jak: „Domie złoty” czy „Wieżo z kości słoniowej”?

CZYTAJ DALEJ

Diecezjalna Komisja Muzyki Kościelnej: w liturgii nie wolno wykonywać utworów o charakterze świeckim

2024-05-07 10:00

[ TEMATY ]

muzyka liturgiczna

Karol Porwich/Niedziela

W trosce o dobro kościelnej liturgii, w tym wykonywanych pieśni i psalmów, Diecezjalna Komisja Muzyki Kościelnej w kurii warszawsko-praskiej przypomina, że muzyka w kościołach powinna być odgrywana wyłącznie na żywo, a nie odtwarzana z nagrania. Komunikat w tej sprawie wydano z uwagi na "niepokojące praktyki korzystania z gotowych utworów audio, zastępujących grę organów, śpiew organisty i wiernych". Ponadto dokument tłumaczy m.in., że nie wolno w liturgii wykonywać utworów o charakterze świeckim.

Zwracając się do kapłanów i diecezjan świeckich, Diecezjalna Komisja Muzyki Kościelnej wydała komunikat dotyczący odtwarzania utworów audio w kościołach. W "trosce o dobro kościelnej liturgii, w tym wykonywanych pieśni i psalmów" zwraca w nim uwagę na "pojawiające się niepokojące praktyki korzystania z gotowych utworów audio zastępujących grę organów, śpiew organisty i wiernych podczas mszy świętych, nabożeństw i innych aktywności liturgicznych".

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję