Reklama

Szkoła z charakterem

Szkoła prowadzona przez duchowych synów św. Wincentego Pallottiego, czyli Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego w Lublinie, chce zapewnić uczniom jak najlepsze warunki rozwoju, łącząc tradycję z nowoczesnością w nauczaniu i wychowaniu. Priorytetami dla dyrekcji i grona pedagogicznego są: wychowanie w duchu personalistycznym, wysoki poziom nauczania i bezpieczeństwo młodzieży.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wysiłki pedagogów, podejmowane obecnie pod kierunkiem dyrektora ks. Andrzeja Zelka SAC, zmierzają do przekazania uczniom ponadczasowych wartości: wiary w Boga, honoru, patriotyzmu, poszanowania godności własnej i innych. Formację wspierają atrakcyjne dla młodych formy ewangelizacji: koncerty, spotkania z zespołami i grupami ewangelizacyjnymi. Każda klasa bierze udział w wyjazdowych dniach skupienia organizowanych w ciągu roku. W bieżącym roku szkolnym uczniowie uczestniczyli w Pallotyńskim Spotkaniu Młodych, zorganizowanym w sierpniu w Ołtarzewie, klasy pierwsze gimnazjum wyjechały na swoje dni do Świętej Katarzyny w Górach Świętokrzyskich, uczniowie klas III LO brali udział w VII Ogólnopolskim Forum Młodzieży Szkół Katolickich na Jasnej Górze, zorganizowanym przez Radę Szkół Katolickich, a młodzież z klas I LO przeżywała swoje dni skupienia w Wadowicach.
Formacja młodzieży dokonuje się każdego dnia. Niezwykle istotną rolę pełni prefekt ks. Tomasz Makarewicz SAC, który codziennie rano odprawia w szkolnej kaplicy Mszę św.; w południe uczniowie mają możliwość włączenia się w modlitwę „Anioł Pański”. Ksiądz prefekt pełni stałe dyżury, młodzież może przyjść, aby porozmawiać czy wyspowiadać się. Uczniowie i rodzice mogą również korzystać z pomocy psychologa szkolnego. Innym elementem wychowawczo-formacyjnym jest wolontariat. Uczniowie współpracują z Lubelskim Hospicjum dla Dzieci im. „Małego Księcia” i Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Bystrzycy. Chętnie organizują akcje na rzecz podopiecznych ośrodków, m.in. zbiórki pieniędzy w hipermarketach, kiermasze ciast własnego wypieku, czy szkolne imprezy, na które biletami wstępu są słodycze przekazywane później potrzebującym.
W Pallotyńskim Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym niezwykle dużą wagę przykłada się do poziomu kształcenia. Świadczy o tym stuprocentowa zdawalność egzaminu maturalnego i to, że uczniowie dostają się na wybrane przez siebie kierunki studiów. Cieszy także fakt, że wysiłki szkoły są doceniane przez innych, m.in. w zorganizowanym przez „Kurier Lubelski” VI Konkursie „Złota Tarcza 2007” na najlepsze liceum ogólnokształcące na Lubelszczyźnie szkoła zajęła VII miejsce. W III edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Nasz projekt eTwinning 2007” za projekt „Les Noces de L’Europe” (Zaślubiny Europy) realizowany z partnerami z Francji i Włoch Pallotyńskie Liceum otrzymało tytuł laureata. W liście gratulacyjnym z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji podpisanym przez dyrektora programu „Uczenie się przez całe życie” i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowe Biuro Programu eTwinning, czytamy: „Państwa praca i podejmowane działania w dziedzinie współpracy europejskiej szkół przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych zostały uznane za szczególnie oryginalne i nowatorskie w skali europejskiej”. Sukcesy gimnazjalistów również przynoszą wiele radości. Dzięki doskonałym od lat wynikom egzaminu gimnazjalnego szkoła znajduje się w gronie trzech najlepszych gimnazjów Lublina. W roku szkolnym 2006/2007 aż dziesięciu uczniów zdobyło tytuł laureata w konkursach przedmiotowych, organizowanych przez Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Wysoki poziom kształcenia osiąga się dzięki codziennej pracy i organizacji pracy w szkole: zajęcia prowadzone są jednozmianowo, lekcje 45-minutowe, dzwonki, przerwy, praca z zeszytem i podręcznikami, oceny w sześciostopniowej skali. Szkoła umożliwia rozwijanie talentów uczniów podczas zajęć ponad 20 kół zainteresowań. Są to m.in.: koła europejskie, fotograficzne, dziennikarskie, teatralne, tańca towarzyskiego, koło gitarowe, chór, SKS, basen. Uczniowie redagują gazetę szkolną „Wilcze Kły” (nazwa pochodzi od kłów w herbie patrona Stefana Batorego). Zwyczajem stały się wyjazdy integracyjne, narciarskie, wypoczynkowe i edukacyjne w kraju i za granicą. Duży wpływ na poziom kształcenia i bezpieczeństwo uczniów mają również warunki lokalowe. Szkoła posiada własny trzypiętrowy budynek, dwa profesjonalnie wyposażone laboratoria językowe (języków obcych nauczają także obcokrajowcy native speakerzy), sale informatyczne ze stałym dostępem do Internetu, dwie sale gimnastyczne, nową siłownię, skomputeryzowaną bibliotekę, liczne pracownie przedmiotowe i barek. Dzięki temu, że klasy są najwyżej siedemnastoosobowe, nikt nie jest anonimowy. Bezpieczeństwo zapewnia dodatkowo monitoring obiektu i terenu.
Życzliwa atmosfera, którą zauważają też praktykujący tu studenci, pomaga także im „oswoić się” z rolą nauczyciela. Ula (III r. lingwistyki UMCS) zauważa zaangażowanie nauczycieli w pracę, ich dbałość o ożywianie toku lekcji pomysłami spoza podręcznika, co jest wielką pomocą w nauce języka obcego, wzajemny szacunek pomiędzy uczniem a nauczycielem i rzetelność w ocenianiu (w zgodzie z przedmiotowymi systemami oceniania i ocenianiem wewnętrznym). Tutejsze środowisko szkolne jest otwarte na każdego człowieka zarówno wierzącego, jak i niewierzącego, poszukującego, wątpiącego i zagubionego. Źródłem i inspiracją dla wychowawców jest Jezus Chrystus, który objawia się w Bożym Słowie oraz żyje i działa w swoim Kościele.

Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego
20-803 Lublin,
al. Warszawska 31,
tel. (081) 533-82-05
www.batory.plo.lublin.pl

Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego

jest szkołą przyjazną nie tylko dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Pedagodzy mają sprzyjające warunki do nawiązania dobrego kontaktu z młodzieżą. Służy temu praca w małych klasach, różnorodne zajęcia pozalekcyjne, wspólne wyjścia i wyjazdy, np. dni skupienia. Wychowawcom dbającym o kształtowanie postaw młodych ludzi pomaga profil szkoły, w której promuje się właściwe wzorce zachowań, oparte na uniwersalnych wartościach.

Ks. Tomasz Makarewicz SAC, prefekt

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2008-12-31 00:00

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Grecja: biskupi krytykują przekształcenie kościoła w Stambule w meczet

2024-05-17 16:25

[ TEMATY ]

Grecja

meczet

Stambuł

Smuldur/pixabay.com

Grecki Kościół Prawosławny skrytykował niedawne przekształcenie w meczet kościoła w stambulskiej Chorze, poinformował serwis informacyjny wiedeńskiej fundacji ekumenicznej Pro Oriente. W oświadczeniu wydanym przez Stały Synod Kościoła, który zebrał się w tych dniach w Atenach pod przewodnictwem arcybiskupa Hieronima, biskupi wyrazili głębokie zaniepokojenie. Zwrócili uwagę, że decyzję tureckiego rządu należy rozpatrywać w kontekście kilku podobnych wydarzeń w ostatnich latach: Hagia Sophia w Stambule (2020), Hagia Sophia w Trapezuncie (2013) i Hagia Sophia w Nicei/Izniku (2011) również zostały już przekształcone w meczety.

Prawosławni biskupi Grecji stwierdzili, że historyczne zabytki chrześcijańskie zostały w ten sposób przekształcone z miejsca światowego dziedzictwa w „symbol sprawowania władzy”, który oznacza separację i podział.

CZYTAJ DALEJ

Animatorzy i liderzy Odnowy w Duchu Świętym na Jasnej Górze

2024-05-18 09:30

[ TEMATY ]

Odnowa w Duchu Świętym

bp Andrzej Przybylski

materiał parsowy

W piątek, 17 maja 2024 roku, odbyło się na Jasnej Górze spotkanie modlitewne i formacyjne liderów i animatorów Odnowy w Duchu Świętym w Polsce. Było to przygotowanie do sobotniego Ogólnopolskiego Czuwania Odnowy na Jasnej Górze. Konferencje poprowadził Damian Stayne ze wspólnotą Cor et Lumen Christi. Mszy świętej przewodniczył Bp Andrzej Siemieniewski z Legnicy.

materiał prasowy

CZYTAJ DALEJ

Komisja Wychowania Katolickiego KEP przeciwna propozycjom MEN dotyczącym organizacji lekcji religii w szkole

2024-05-18 13:04

[ TEMATY ]

religia

religia w szkołach

Karol Porwich/Niedziela

Komisja Wychowania Katolickiego KEP wyraziła sprzeciw wobec proponowanych przez MEN rozwiązań dotyczących łączenia uczniów różnych klas podczas lekcji religii w szkole. Czytamy o tym w komunikacie z posiedzenia Komisji, która obradowała 17 maja pod przewodnictwem bp. Wojciecha Osiala. Komisja przypomniała, że wszelkie zmiany winny dokonywać się zawsze zgodnie z obowiązującym prawem i w porozumieniu z wszystkimi Kościołami i związkami wyznaniowymi.

Spotkanie członków i konsultorów Komisji Wychowania Katolickiego KEP miało miejsce pod przewodnictwem bp. Wojciecha Osiala. Głównym tematem były kwestie związane z wprowadzanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zmianami w organizacji lekcji religii w szkole. „Komisja Wychowania Katolickiego wciąż przypomina, że wszelkie zmiany winny dokonywać się zawsze zgodnie z obowiązującym prawem, na drodze wzajemnego dialogu i w porozumieniu z wszystkimi Kościołami i związkami wyznaniowymi” - czytamy w komunikacie po obradach.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję