Parafia powstała w 1904 r. na mocy dekretu erekcyjnego, sygnowanego przez arcybiskupa warszawskiego Wincentego Teofila Chościak Popiela. Przed wybudowaniem kościoła istniała też drewniana kaplica
Matki Bożej, wystawiona w 1896 r. przez proboszcza brzezińskiego. Stała się ona następnie: filialnym kościołem parafii Brzeziny, kościołem rektorskim, a od 1904 r. - parafialnym. Drewniana
świątynia została rozebrana po wybudowaniu w latach 1901-04 obecnego kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny. Jego konsekracji dokonał w 1904 r. także abp Wincenty Teofil Chościak
Popiel. W roku 1913 kościół powiększono o dwie nawy boczne i kaplicę. Obecny stan architektoniczny zyskał dopiero w 1921 r.
Jest to budowla w stylu neogotyckim, z czerwonej cegły, kryta blaszanym dachem. Smukła wieża kościelna widoczna jest z daleka ponad dachami parterowej zabudowy. Przy kościele znajduje się plebania,
wybudowana w tych samych latach, co kościół, a później zmodernizowana, oraz piętrowy budynek parafialny z mieszkaniami dla księży. Z lewej strony od wejścia głównego postawiono pomnik św. Maksymiliana
Marii Kolbego - Patrona trudnych czasów. Pierwszym proboszczem parafii był ks. Ignacy Dąbrowski. Ks. kan. Kazimierz Pacholik od 1999 r. pełni funkcję 11. z kolei proboszcza stuletniej parafii.
Ostatnie dni Adwentu, od 17 grudnia, stanowią bezpośrednie przygotowanie do celebrowania Bożego Narodzenia. Charakterystyczne dla tego czasu są Wielkie Antyfony, zwane także „Antyfonami O!”, gdyż każda z nich zaczyna się właśnie od tej litery.
Antyfony te obecne są w liturgii Adwentu od czasów Grzegorza Wielkiego. Znane zwłaszcza z wieczornych nieszporów, kiedy śpiewamy je przed hymnem „Magnificat”, swoje miejsce znalazły też we Mszy świętej.
Przejazd kolejowy na ul. Bardzkiej we Wrocławiu - w perspektywie kilku lat biegnąca w poziomie jezdni linia kolejowa 285 zostanie wyniesiona na widoczny w tle wiadukt towarowej obwodnicy.
W połowie listopada ogłoszono plan przebudowy wrocławskiego węzła kolejowego. Wśród licznych prac znalazło się przedsięwzięcie, które z jednej strony umożliwi budowę słynnej na całą Polskę trasy tramwajowej, zaś z drugiej – usprawni podróże koleją do stolicy województwa.
Choć linia kolejowa z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę wróciła na kolejową mapę zaledwie trzy lata temu, patrząc na coraz większe zainteresowanie pasażerów połączeniami na tej trasie, śmiało można mówić o sukcesie. Jednak mieszkańcy południowych osiedli Wrocławia patrzą też na drugą stronę medalu, którą są przejazdy kolejowe zlokalizowane przy najbardziej ruchliwych ulicach w tej części miasta. Dodatkowo jeden z nich – przy ul. Bardzkiej – utrudnia budowę trasy tramwajowej na osiedle Jagodno.
Auksencjusz pochodził z Mopsuestii, miasta, które obok Tarsu, rodzinnego miasta św. Pawła Apostoła, należało do głównych miast Cylicji.
Ta rzymska prowincja stanowiła łącznik między Małą Azją a Syrią i Libanem (Fenicją). Z tego względu stanowiła ważny punkt strategiczny i handlowy. Chrześcijaństwo przyjęło się tu już w kilkanaście lat po śmierci i zmartwychwstaniu Pana Jezusa. Auksencjusz był na dworze cesarza Licyniusza (306-323) dowódcą jego przybocznej straży. Był więc zaufanym cesarza.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.