Kinematografia brazylijska znana jest ze swoich historycznych osiągnięć. Realizuje się tam od dziesiątków lat filmy popularne i seriale telewizyjne (znane u nas), przeznaczone dla szerokiej widowni, a
także utwory artystyczne i awangardowe. Ten dorobek nie jest w Europie wystarczająco znany, kino brazylijskie cechuje się bowiem oryginalną tożsamością i rozwija się według własnego rytmu.
Miasto Boga w reżyserii Fernando Merellesa, odniosło sukces na międzynarodowych festiwalach i przeglądach. Akcja filmu rozgrywa się w Rio de Jeneiro, w dzielnicy slumsów. Legendarne i mityczne miasto
w Brazylii jest - jak wiemy - pełne życia, energii i kontrastów społecznych. Bohater filmu pragnie wyrwać się z przeklętej dzielnicy - miejsca, gdzie dominuje bieda i przemoc. Twórcy z wyobraźnią i fantazją
ukazują życie w owej dzielnicy, gdzie dzieci przyzwyczajają się do walk młodzieżowych gangów i mafijnych porachunków. Młody bohater początkowo w tym uczestniczy, stopniowo jednak rośnie w nim moralny
opór przeciwko takiemu życiu i podejmuje decyzję walki z przemocą.
Miasto Boga zrealizowane zostało w sposób pełen temperamentu i wyobraźni. Jest filmem atrakcyjnym i jednocześnie dającym wiele do myślenia. Znakomite zdjęcia, kreujące nastrój utworu, zostały nagrodzone
na ostatnim festiwalu Camerimage w Łodzi. Aktorzy, również dziecięcy wykonawcy, grają spontanicznie i naturalnie.
"Ryzykować życie na polu bitwy lub w czasie epidemii przez
kilka godzin czy dni jest możliwe dla ludzi o dobrym sercu, ale wejść
żywym do grobu, gdzie śmierć patrzy w oczy na co dzień i wielu zabiera
codziennie, jest wyrazem nadludzkiej odwagi" - napisał jeden z francuskich
dzienników zaraz po śmierci o. Jana Beyzyma, w październiku 1912
r.
Carlo Acutis to dziś uwielbiany przez młodych i nie tylko, rozkochany w Eucharystii nastolatek z Włoch. Jego ziemskie życie, to nie tylko pozytywne chwile w drodze do świętości, to także cierpienie i ból spowodowane ciężką chorobą. Carlo zmarł w młodym wieku, jak wyglądały jego ostatnie dni na ziemi?
Artykuł zawiera fragment z nowej książki z obszernymi fragmentami zapisków Carla: „Carlo Acutis. Jest ogień!” wyd. eSPe. Zobacz więcej: ksiegarnia.niedziela.pl.
– Dzięki Kościołowi Osoba Jezusa Chrystusa staje się dotykalna i żywa – powiedział abp Wacław Depo podczas uroczystości poświęcenia kościoła Narodzenia Pańskiego w Pajęcznie.
Witając głównego celebransa, ks. Łukasz Dybowski, proboszcz parafii, przyznał, że ten dzień jest wyjątkowym i długo oczekiwanym świętem. Wskazał, że poświęcenie kościoła wpisuje się w Rok Jubileuszowy Kościoła powszechnego, 100-lecie Kościoła częstochowskiego oraz 25-lecie istnienia parafii. – Wszystkie te jubileusze związane są z tajemnicą Bożego Narodzenia, która w naszym kościele ma szczególny wymiar. Dziecięctwo zostało uświęcone przez dziecięctwo Boże. Ta świątynia to miejsce i przestrzeń doświadczenia tego, że i my jesteśmy dziećmi Bożymi – powiedział duszpasterz.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.