Reklama

Rodzina

Jedenaścioro dzieci z zespołem Downa o swoich mamach – spot Fundacji Jeden z Nas

„Naszym celem jest odzyskiwanie i budowanie w społeczeństwie dobrego wizerunku osób z zespołem Downa oraz ich rodzin i bliskich” – mówi Justyna Gajos z Fundacji Jeden z Nas, która przygotowała właśnie krótki film „Aby każde dziecko miało szansę kochać i być kochane”.

[ TEMATY ]

zespół Downa

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Celem i założeniem filmu jest afirmacja i docenienie macierzyństwa, ukazanie wartości życia, a także promocja takich wartości jak rodzicielstwo, rodzina, dziecko i szeroko rozumiane wartości pro-life. „Pragniemy pokazać i podkreślić, że każdy człowiek ma prawo do tego, żeby kochać i być kochanym” – mówią pomysłodawcy klipu.

W filmie jedenaścioro dzieci opowiada o wyjątkowej w swoim życiu osobie. Klip składa się z dwóch części. „W pierwszej dzieci mówią o tym, kim dla nich jest ta osoba, jaka jest, w jaki sposób spędzają z nią czas, za co ją cenią – mówią o niej w taki sposób, że widz nie wie o kogo chodzi (choć pewnie szybko się domyśla, że chodzi o mamę). W drugiej części dzieci zwracają się już bezpośrednio do swoich mam i mówią im o swoich uczuciach” – wyjaśnia Justyna Gajos i dodaje, że osoby z niepełnosprawnością często potrafią bardziej niż osoby zdrowe cieszyć się życiem i je doceniać. „Niepełnosprawność intelektualna czy fizyczna wcale nie odbiera nikomu szansy do tego, aby kochał – przeciwnie – ten film pokazuje, że dzieci z zespołem Downa są szczęśliwie i że zawdzięczają to swoim wspaniałym rodzicom” – mówi Justyna Gajos.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Film został zrealizowany we współpracy ze Stowarzyszeniem Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Zespołem Downa „Tęcza” w Krakowie. Pomysłodawcy klipu mają nadzieję, że film będzie całym rodzinom dodawał odwagi dzięki rodzicom, którzy wzięli udział w tym przedsięwzięciu.

„Dają oni piękne świadectwo miłości, troski o swoje pociechy, siły wewnętrznej i wewnętrznego piękna. Chcemy, żeby ten krótki film stał się pomocny w budowaniu świadomości, że choroba nie musi oznaczać tragedii, przeciwnie może wyzwolić wiele dobra i miłości – choć na pewno nie jest łatwo i każdy dzień stawia przed rodzicami dzieci z niepełnosprawnością wiele wyzwań. Mamy nadzieję, że film będzie inspirował… przede wszystkim do dobra, bo taki jest ten film – bardzo naturalny, ciepły i pozytywny w swoim przekazie” – podkreśla Justyna Gajos.

W filmie występują tylko mamy dzieci z zespołem Downa, bo jak podkreślają twórcy, chcieli docenić i pokazać wartość macierzyństwa. Zapowiadają, że być może w kolejnych spotach pojawią się także ojcowie. „Wiemy, że przy tych silnych i dzielnych mamach, stoją i powinni zawsze stać tak samo dzielni i silni, odpowiedzialni ojcowie” – mówi Justyna Gajos.

Film można zobaczyć w kanałach społecznościowych Fundacji Jeden z Nas na Facebooku i YouTube

Inspiracją dla Fundacji Jeden z Nas do stworzenia filmu były kampanie informacyjne, które co roku z okazji Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa obchodzonego 21 marca organizuje Fundacja Jérôme Lejeune’a. Są to krótkie spoty, których celem jest przeciwdziałanie dyskryminacji osób z trisomią 21. Ostatnia kampania przebiegała pod hasłem „Jak mnie widzisz?” (#HowDoYouSeeMe).

Instytut im. Jérôme Lejeune’a wkłada dużo wysiłku, aby wynaleźć lek przeciw schorzeniom o podłożu genetycznym, które są przyczyną upośledzenia. Wkłada też dużo pracy i troszczy się o to, aby objąć specjalistyczną opieką medyczną i psychologiczną swoich pacjentów. Angażuje się też w ochronę najsłabszych, którzy zostali odrzuceni przez społeczeństwo.

Jak informuje Fundacja Jeden z Nas, obecnie na Zachodzie ogromna liczba dzieci, u których diagnozuje się w okresie prenatalnym trisomię 21, jest poddawana aborcji. „Każdego roku w Polsce i Europie tysiące dzieci jest zabijanych bo istnieje podejrzenie, że urodzą się chore. Choroba czy ułomność nigdy nie powinna być wyrokiem śmierci dla człowieka. Walczymy, by mogli się urodzić i kochać całym sercem” – mówi Jakub Bałtroszewicz, prezes Fundacji Jeden z Nas.

2016-07-08 16:41

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Świadectwo: Nasze dzieci mają Zespół Downa. Bóg nas przeprowadza przez życie i dodaje nam siły!

[ TEMATY ]

świadectwo

zespół Downa

Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka

Marta i Andrzej Witeccy są rodzicami sześciorga dzieci. Ich syn Szymon ma Zespół Downa, podobnie jak przyjęty przez nich do rodziny zastępczej Kuba. Szymon w tym roku skończy 23 lata, a Kuba 18 lat. Państwo Witeccy czują się spełnionymi rodzicami. - Byliśmy na TAK. To nasze życiowe perełki - mówi Andrzej Witecki. - Te dzieci nie są niczemu winne, że akurat połączyły się w tej komórce, która miała dodatkowy chromosom. Za tą wadą jest cały czas człowiek - zwraca uwagę ich mama, apelując do kobiet, aby nie usuwały dzieci z Zespołem Downa. 21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Zespołu Downa. Data ta jest symboliczna, gdyż wada genetyczna ZD dotyczy 21 pary chromosomów. Tego dnia kolorowe skarpetki są symbolem solidarności z osobami dotkniętymi tą chorobą.

Maria Osińska (KAI): Jak dowiedzieli się Państwo o chorobie syna?
CZYTAJ DALEJ

Projektant zabawek erotycznych dla dorosłych prezentuje szopkę na wystawie watykańskiej

2024-12-26 11:08

[ TEMATY ]

Watykan

Włodzimierz Rędzioch

Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.

Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
CZYTAJ DALEJ

Projektant zabawek erotycznych dla dorosłych prezentuje szopkę na wystawie watykańskiej

2024-12-26 11:08

[ TEMATY ]

Watykan

Włodzimierz Rędzioch

Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.

Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję