Początek XXI stulecia charakteryzuje się niespotykanym dotąd rozwojem mediów: prasy, filmu, radia, telewizji i Internetu. Stale wzrasta ich liczba i doskonali się poziom techniki.
Stoi to w ścisłym związku z narastającym zapotrzebowaniem człowieka na kontakt z mediami. Dlatego są one wszędzie obecne i towarzyszą jego aktywności w pracy
i podczas wypoczynku, w wychowaniu i gospodarce, w kulturze i polityce.
Media stały się „światem” współczesnego człowieka, gdyż oferują mu atrakcyjne usługi. Wpływ, jaki nań wywierają, jest niezwykle skuteczny i pozostawia wyraźny ślad w jego
poglądach, postawach oraz w hierarchii potrzeb. Dlatego, aby podkreślić skuteczność oddziaływania mediów na jednostkę i społeczeństwo, przypisuje się im atrybuty „czwartej
władzy”. Media są podstawowym elementem i motorem w budowaniu nowego środowiska kultury, cywilizacji oraz społeczeństwa poinformowanego.
Oddziaływanie mediów na jednostkę może wykazywać dwojakie skutki: pozytywne i negatywne. Dlatego pedagogiczna refleksja nad relacjami człowiek - media jest dziś nieodzowna. Książka
bp. Adama Lepy Funkcja logosfery w wychowaniu do mediów, podejmuje jedno z ważniejszych zagadnień z dziedziny wychowania. Analizuje rolę, jaką ma do spełnienia logosfera
w procesie wychowania do mediów.
Do nabycia w Księgarni Archidiecezjalnej w Łodzi, ul. Piotrkowska 263 oraz w księgarni internetowej na stronie AWŁ
http://www.archidiecezja.lodz.pl/wydawnictwo.
Pomóż w rozwoju naszego portalu