Jestem młodą osobą ale w swoim życiu zauważyłam, że najważniejsza jest miłość. Nasz Stwórca jest Miłością. Dlatego wszystko, co czynimy, powinno być skierowane w stronę miłości.
Wiem, że mówić o tej cnocie można bez końca, ale postaram się pokazać to od swojej strony. Bóg jest Miłością, nie ma początku ani końca, bo On jest Alfą i Omegą. Stworzył człowieka
z miłości i dla miłości. Stąd wiadomo, że miłość pomiędzy ludźmi jest dobrem najpiękniejszym. Powinniśmy o nią dbać i szanować ją. Powinniśmy za nią
dziękować i kochać Dawcę tego wspaniałego daru. Bóg z miłości do nas dał nam cały świat, abyśmy mieli czym cieszyć oko i mogli rozkoszować się pięknymi widokami, jakie
dla nas przygotował Pan. Wszyscy jesteśmy powołani do bliskości z Bogiem. Każdego dnia Pan mówi do nas, zaprasza nas do poufnej rozmowy. Pan pragnie, abyśmy uwierzyli i rozkochali
się w Jego dziełach.
Miłość nie jest rzeczą łatwą. Między ludźmi pojawiają się różne konflikty. Fałszywa duma może zabić miłość, zdrowe relacje międzyludzkie i zagłuszyć głębię prawdy ludzkiego sumienia. Pamiętajmy
jednak, że Jezus, nasz nauczyciel miłości, także niejednokrotnie cierpi, patrząc na to, co czynimy tu na ziemi, jak gniewamy się na naszych braci i siostry, lekceważymy uczucia Pana Boga i swoje
nawzajem. Jest to powodem naszego wyniszczenia duchowego i psychicznego. Ludzie żyjący bez miłości są rozgoryczeni, zawsze rozczarowani, bardziej egoistyczni, osamotnieni, rozdrażnieni, czasem
przestraszeni. Choć śmieją się, nie są szczęśliwi, bardziej narażeni na pokusy. Brak miłości, wzajemnego zrozumienia i poszanowania godności ludzkiej jest powodem rozwodów. Wiele dzieci trafia
do sierocińców. Brak miłości jest też powodem dokonywania aborcji, eutanazji ludzi chorych i starych. Miłość może odmienić życie ludzi i odmienić oblicze tego świata. Dlatego zawsze
chodzi o miłość, która daje szczęście, także to duchowe. Dobrze, abyśmy o tym pamiętali, nawet będąc wielkimi grzesznikami, bowiem, jak mówi litewskie przysłowie: „Nawet najmniejsza
kałuża odbija niebo.” My jesteśmy iskierkami Bożej Miłości i w naszym życiu też może odbijać się niebo. Dlatego warto walczyć o miłość zawsze i wszędzie,
bo tak naprawdę tylko ona ma sens w życiu. Św. Augustyn powiedział: „dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą”.
Życzę wszystkim z całego serca, aby wasze życie stało się najpiękniejszym cudem Miłości...
W swoim przesłaniu skierowanym do przywódców świata zgromadzonych na szczycie G20 w Brazylii, Papież Franciszek skrytykował działania, które prowadzą do głodu i cierpienia. Przesłanie zostało odczytane przez kardynała sekretarza stanu Pietro Parolina podczas obrad w Rio de Janeiro, które odbywają się 18 i 19 listopada. Papież podkreślił, że głód to zbrodnia, a chciwość i spekulacje finansowe, które przyczyniają się do śmierci milionów ludzi, są moralnie równoznaczne z zabójstwem.
Zbrodnią – choć pośrednią – jest to, co czynią ci, którzy „poprzez lichwiarstwo i chciwość powodują głód i śmierć swoich braci i sióstr w rodzinie ludzkiej”. Papież Franciszek skierował te mocne słowa do światowych przywódców zgromadzonych na szczycie G20, odbywającym się w Rio de Janeiro w Brazylii. W przesłaniu, które podczas obrad odczytał kardynał sekretarz stanu Pietro Parolin, będący na szczycie w dniach 18–19 listopada jako przedstawiciel Papieża, Franciszek zaapelował o „zdecydowane i natychmiastowe działania” przeciwko głodowi i ubóstwu. Nazwał je „plagą”, którą należy wyeliminować tak szybko, jak to możliwe.
Zniszczenia po rosyjskich atakach w Odessie 17 listopada 2024
9,5 miliona osób cierpiących na zaburzenia psychiczne z powodu wojennej traumy, blisko 30 milionów osób odprawionych na granicy polsko-ukraińskiej w ciągu zaledwie dwóch lat, wszystkie parafie w Polsce zaangażowane w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Kościół w Polsce od początku niesie pomoc materialną, liczoną w setkach milionów euro, ofiarom trwającej już blisko tysiąc dni wojny w Ukrainie. O przykładnej reakcji Polaków Papież wspomina w swej najnowszej książce.
- Te tysiąc dni wojny, to jest tysiąc dni tragedii konkretnego człowieka. Do tej wojny nie można się przyzwyczaić. Ona musi nas niepokoić, ona musi nas martwić, ona musi nas mobilizować - mówi w rozmowie z mediami watykańskimi ksiądz Leszek Kryża TChr, dyrektor Zespołu Pomocy Kościołowi na Wschodzie przy Konferencji Episkopatu Polski. Od wybuchu pełnoskalowej wojny ks. Kryża odwiedził Ukrainę blisko 30 razy. Każdą z tych wypraw nazywa „wielką lekcją”, której nie można zastąpić relacjami, zdjęciami, ani nawet spotkaniami z tymi, którzy w obliczu wojennego dramatu znaleźli schronienie w Polsce. A tych, według danych z maja bieżącego roku jest obecnie ponad 950 tysięcy, nie licząc około półtora miliona osób, które przyjechały do Polski przed 2022 r. Wiele i zarazem niewiele, biorąc pod uwagę, że tylko w 2023 r. granicę polsko-ukraińską przekroczyło w obie strony 15,9 mln osób, spośród których 94 procent to Ukraińcy.
Kwiaty pod pomnikiem kard. Kominka złożył m.in. zarząd Fundacji Obserwatorium Społeczne.
59. rocznica ważnych słów biskupów polskich do biskupów niemieckich: „Przebaczamy i prosimy o przebaczenie”.
18 listopada przypada 59. rocznica „Orędzia biskupów polskich do ich niemieckich braci w Chrystusowym urzędzie pasterskim”. Dokument, którego inicjatorem był kard. Bolesław Kominek, miał szczególny charakter pojednania i zawierał braterskie przesłanie do Kościoła i narodu niemieckiego o wzajemne wybaczenie krzywd i win. Z okazji rocznicy wrocławianie upamiętnili to wydarzenie pod pomnikiem kard. Kominka. – Kard. Kominek spojrzał na relacje polsko-niemieckie wbrew obowiązującej wówczas w Polsce narracji, że Polacy i Niemcy skazani są na odwieczna wrogość. Po pierwsze w dokumencie opisał te relacje jako nie zawsze wrogie. Po drugie podjął tematy tabu, m.in. opozycję antynazistowską w Niemczech czy cierpienia wypędzonych. Postanowił złamać dychotomię ofiara-oprawca proponując w to miejsce etyczny dyskurs o pojednaniu. Opisał 1000-letnią relację obu narodów mówiąc o pozytywnych i negatywnych stronach – nie zapominał o złu, ale widział także dobro. Kard. Bolesław Kominek myślał o pojednaniu i sformułował ideę pojednania w tym najbardziej znanym zdaniu „Przebaczamy i prosimy o przebaczenie” – o znaczeniu orędzia opowiadał prof. Wojciech Kucharski, zastępca dyrektora Centrum Historii "Zajezdnia". Podkreślał, że orędzie jest nie tylko elementem dziedzictwa Europejskiego, ale także światowego: – Dlatego w zeszłym roku w listopadzie trzech arcybiskupów – arcybiskup wrocławski, koloński i warszawski – wystąpili do Międzynarodowego Komitetu UNESCO o wpisanie trzech dokumentów na listę „Pamięć świata”. Rękopis orędzia znajduje się w archiwum archidiecezji wrocławskiej, finalny dokument podpisany przez 36 polskich biskupów w języku niemieckim znajduje się w archiwum archidiecezji kolońskiej, a odpowiedź Episkopatu Niemiec w języku polskim w archiwum archidiecezji warszawskiej. Te trzy dokumenty, tworzące korespondencję pojednania, są bardzo ważnym elementem, które Wrocław, Polska, Niemcy dają Europie i światu.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.