Środowiska katolików świeckich z Portugalii oraz działacze organizacji pro-life nie kryją w mediach społecznościowych zadowolenia z opublikowania przez znanego przedsiębiorcę z tego kraju – Miguela Milhao reklamy antyaborcyjnej. Założyciel i prezes spółki Prozis (jednego z największych dostawców suplementów dla sportowców w Europie) przygotował i opłacił reklamę antyaborcyjną w formie muzyki z wideoklipem, która została opublikowana w przerwie niedzielnego finału piłkarskiego Pucharu Portugalii.
Reklama-piosenka zatytułowana Dziękuję, mamo (Obrigado Mae), śpiewana przez Joelisę Campos, opowiada historię 23-letniej Portugalki, która zdecydowała się na usunięcie ciąży. Teledysk zaprezentowany na zamówienie Milhao i wyświetlony w trzech portugalskich stacjach telewizyjnych kończy się ostatecznie happy endem. Kobieta zmienia decyzję i odstępuje od zamiaru poddania się aborcji.
Reklama spotkała się z wściekłością organizacji popierających zabijanie nienarodzonych dzieci. Sponsorowi zarzucono działanie antypaństwowe. Brakowało jeszcze oskarżeń o zdradę narodową. To symptomatyczne, że wspieranie życia nienarodzonych, szczególnie ze strony tych, którzy mają pieniądze, wzbudza tak zapiekłą wściekłość, iż nie sposób jej zrozumieć.
W parafii św. Brata Alberta w Szczytnie 3 listopada, po Mszy św. wieczornej, na plebanii został brutalnie pobity 72-letni ks. Lech Lachowicz. Atakującym był 27-latek. Zadał on kapłanowi kilka uderzeń toporkiem w głowę, czym spowodował m.in. złamanie kości czaszki i obrzęk tkanki mózgowej. Napastnik został spłoszony przez gospodynię, dzięki czemu duchowny przeżył napaść. W ciężkim stanie został zabrany do szpitala, gdzie walczy o życie. W pewnym momencie w internecie pojawiły się fałszywe informacje o śmierci księdza, co szybko zdementowała kuria warmińsko-mazurska. Na razie nie są znane motywy pobicia. Sprawcę ujęto wkrótce po zdarzeniu. W oczekiwaniu na ustalenia prokuratury, można jednak stwierdzić, że na pewno nie bez wpływu na ten i inne przypadki agresji wobec księży katolickich w Polsce jest wytwarzana, często celowo, w mediach głównego nurtu, w tym w mediach społecznościowych, atmosfera wrogości wobec duchownych i Kościoła.
W niedzielę 15 czerwca w Bazylice św. Pawła za Murami w Rzymie odbędzie się beatyfikacja męczennika XXI wieku Floriberta Bwana Chui Bin Kositiego. Był on młodym Kongijczykiem związanym ze Wspólnotą Sant’Egidio, który oddał życie, sprzeciwiając się korupcji. Papież Franciszek nazwał jego postawę wzorem czystego serca i rąk.
Św. Tomasz odegra kluczową rolę w XXI, w kształtowaniu katolickiej doktryny. Jest o tym przekonany o. Margelidon OP, redaktor naczelny czasopisma Revue thomiste. Przyznaje on, że pod koniec ubiegłego wieku św. Tomasz został skazany na zapomnienie. Jednakże od 20 lat na nowo powraca zainteresowanie św. Tomaszem i to nie tylko w ramach historii filozofii i teologii. Największe zainteresowanie budzi on w Stanach Zjednoczonych. W Europie głównym ośrodkiem tomistycznego renesansu jest Francja.
O. Philippe-Marie Margelidon OP był odpowiedzialny za organizację trzyletniego Jubileuszu św. Tomasza, upamiętniającego 700-lecie jego kanonizacji w 2023 r., 750-lecie jego śmierci w roku ubiegłym oraz 800-lecie jego narodzin w tym roku (bądź w roku ubiegłym, dokładna data narodzin nie jest znana).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.