W tym roku wyruszyliśmy, aby nieść pomoc dzieciom mieszkającym w olbrzymim i bogatym w zasoby mineralne kraju, jakim jest Demokratyczna Republika Konga. Niestety, to piękne państwo targane jest konfliktami zbrojnymi, a to z kolei powoduje biedę.
Przygotowując akcję misyjną, modliliśmy się za misje i misjonarzy. Czytaliśmy „Świat Misyjny”, poznawaliśmy geografię, kulturę, język, zwyczaje ludów i sytuację dzieci z Konga. Uczyliśmy się zauważania drugiego człowieka, otwierania oczu, serca i rąk na pomoc potrzebującym. Po rozdzieleniu ról do scenki „Z kolędą w domu”, przygotowaniu rekwizytów, gwiazdy i misyjnych ubrań z niecierpliwością oczekiwaliśmy na rozesłanie. Odbyło się ono 26 grudnia ub.r. Podczas Mszy św. ks. Paweł Maciejko błogosławił grupę misyjną, a parafian zachęcił do życzliwego przyjęcia małych kolędników. Wyruszyliśmy z Dobrą Nowiną 27 grudnia ub.r. Mali misjonarze to Maja, Szymon i Franciszek z klasy II b, Amelia i Wojciech z V b, Maja i Oliwier z klasy VI a oraz Krzysztof z klasy 1 b. Z zapałem i ze śpiewem przy akompaniamencie akordeonu jak co roku rozpoczęliśmy kolędowanie w szkole, gdzie zawsze jesteśmy życzliwie przyjmowani. Następnie ruszyliśmy do parafian z Głażewa. Mieszkańcy tej wioski przyjęli nas z otwartymi sercami i staropolską gościnnością. Serdeczność, śpiew kolęd, zasłuchanie, przyjazna i rodzinna atmosfera wzmocniły nasze serca do działania.
Cieszymy się, że mimo dzielącej nas odległości mogliśmy być blisko naszych rówieśników z Konga przez modlitwę i dar serc. Był to czas niosący dużo dobra, nadzieję i pogłębienie wiary.
Ważna posługa czekała na nas jeszcze 6 stycznia. W uroczystość Objawienia Pańskiego w specjalnych strojach, z rekwizytami i gwiazdą misyjną uczestniczyliśmy we Mszy św. Zaprezentowaliśmy scenkę misyjną. Przygotowaliśmy oprawę liturgiczną, a po błogosławieństwie wyszliśmy przed kościół, aby każdy, kto chce, mógł jeszcze finansowo wesprzeć dzieło misyjne.
Dzięki Papieskiemu Dziełu Misyjnemu Dzieci uczymy się rozpoznawać Jezusa w świecie i w każdym człowieku oraz świadczyć o Nim w naszym środowisku. A co mówią mali kolędnicy z Unisławia? – Kolędowanie misyjne to wspaniała przygoda!
Żaneta Kosińska w 2017 r. razem z mężem Jarosławem założyła uwielbieniowy zespół Tabga.
O uwielbieniu w małej miejscowości i młodych, którzy szukają Boga, z Żanetą Kosińską, wokalistką zespołu Tabga, rozmawia Renata Czerwińska.
Renata Czerwińska: W Unisławiu działa zespół o nazwie Tabga. Ani wasza nazwa, ani wasza działalność nie jest zwyczajna. Skąd pomysł?
Żaneta Kosińska: To była kwestia pragnienia serca – mojego męża Jarosława i moja. Mieliśmy już wtedy 38 lat, byliśmy w Kościele, angażowaliśmy się w parafii, ale w pewnym momencie nastąpił kryzys. Minęły 2 lata, a Pan wlewał w nasze serca pragnienia, żeby stworzyć coś innego. Przyprowadził nas w zupełnie inne miejsce i pojawiło się pragnienie zespołu. Wiedzieliśmy, że nie chcemy grać scholkowo-oazowych piosenek, z których już wyrośliśmy. Pociągał nas styl uwielbieniowy, Hillsong. Szukaliśmy tłumaczeń, częściowo sami tłumaczyliśmy – zespół początkowo był dużym dwunastoosobowym składem, wśród których było sporo belfrów anglojęzycznych. Staraliśmy się oddać ducha i ubrać pieśni w polskie ubranie, co nie jest wcale takie proste, bo wiemy, że nasz język jest dużo mniej elastyczny. Z biegiem czasu skład się zmniejszał, ale z mężem chcieliśmy być wierni naszemu charyzmatowi. To nie miało być tylko śpiewanie piosenek, ale wejście w głąb, oddawanie Bogu chwały. Mając żywe doświadczenie Boga, chcieliśmy, żeby ludzie, którzy urodzili się katolikami, stali się nimi z doświadczenia, a nie tylko z tradycji, testamentu, który dostają.
Chrześcijaństwo bez judaizmu nie istnieje, a współczesny antysemityzm nosi znamiona dawno potępionej herezji - piszą członkowie Koła Naukowego Teologów KUL w nowym stanowisku dotyczącym dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Autorzy dokumentu, powołując się na nauczanie Soboru Watykańskiego II, podkreślają, że dialog z Żydami nie jest opcją fakultatywną, lecz koniecznością dla duchowego zdrowia Kościoła. Poruszono także kwestie stosunku katolików do święta Chanuki oraz literatury talmudycznej, przestrzegając jednocześnie przed postawą „ciasnego symetryzmu” w relacjach międzyreligijnych.
- W odpowiedzi na list otwarty przeciwko rokrocznemu obchodzeniu żydowskiego święta Chanuki na KUL, jako teolodzy postanowiliśmy dokonać przypomnienia katolickiego nauczania i optyki na temat dialogu z judaizmem. Nie robimy tego w duchu kontrreformacyjnym czy konfrontacyjnym, ale po to, by w osobach niemających jakiejś pogłębionej wiedzy w tym temacie rozwiać wątpliwości, jak na to zagadnienie patrzy cały Kościół, z Żyjącym Piotrem na czele. Tak, by nikt nie wziął za nauczanie Kościoła pewnych osobistych wątpliwości czy uprzedzeń takiej, czy innej grupy osób. Jest to wyraz naszej misji kroczenia, jako teolodzy, ramię w ramię z Kościołem, w charakterze uczniów, a nie recenzentów - mówi KAI ks. dr Karol Godlewski z KUL.
Obrzęd święceń diakonatu. Nałożenie rąk i modlitwa konsekracyjna, centralny moment liturgii, przez który kandydat zostaje włączony w stan diakonów Kościoła.
Uroczystość święceń diakonatu była dla wspólnoty parafii św. Józefa Oblubieńca NMP wydarzeniem historycznym.
W sobotę 20 grudnia alumn Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Świdnickiej Paweł Kulesza przyjął sakrament święceń w stopniu diakonatu z rąk bp. Marka Mendyka, który przewodniczył uroczystej liturgii w rodzinnej parafii kandydata. W wydarzeniu uczestniczyła zgromadzona wspólnota parafialna, rodzina nowego diakona, a także społeczność seminaryjna wraz z przełożonymi. Kandydata do święceń przedstawił biskupowi rektor seminarium ks. Tomasz Metelica.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.