Odpowiedź na pytanie 41 opublikowane w numerze 25/2015 brzmi: Studenci krakowscy zorganizowali 17 maja 1981 r. Biały Marsz, jako wyraz solidarności z Janem Pawłem II, który przebywał w klinice po zamachu na pl. Świętego Piotra. W rezolucji napisali m.in.: „... Kula zamachowca mierzona w Pierwszego Obywatela Świata trafiła w nas wszystkich. Ze smutkiem, powagą i oburzeniem zadajemy sobie pytanie, dlaczego ofiarą padł człowiek, który jest symbolem miłosierdzia, człowieczeństwa i miłości... Na wieść o zbrodniczym zamachu, postanawiamy odwołać Juwenalia'81, gdyż nie stać nas na beztroską i wesołą zabawę w obliczu tego wydarzenia...".
Nagrody za udzielenie poprawnej odpowiedzi wylosowali:
Władysław Dąbroś - Wola Batorska,
Barbara Zielińska - Brodnica,
Konrad Kmiecik - Ustrzyki Dolne.
W ciągu czternastu lat istnienia Konkursu Literackiego im. Zofii Martusewicz inicjatywa ta stała się naszej redakcji bardzo bliska. Nie tylko ze względu na patronat medialny, do którego jesteśmy co roku zapraszani, ale także ze względu na wysoki poziom prac, zaangażowanie organizatorów, młodzieży i nauczycieli. Ogłoszenie wyników tegorocznej edycji i prezentacja laureatów odbyło się 5 listopada w Regionalnym Ośrodku Kultury w Częstochowie. Termin, bliski Dnia Zadusznego, dobrze korespondował z mottem tegorocznej edycji, którym był fragment wiersza Jana Sabriniarza „Chwila wieczności”. Słowa, do których nawiązywały w tym roku prace uczniów, brzmią następująco: „Na krótko tylko życia dar nam dany/ W jego odmętach zło i dobro drzemie/ Czy z jego ziarna wzejdą złote łany?/ Czy śnieg i piasek drogi w nas zagrzebie?”.
Świętowanie Bożego Narodzenia jest przedmiotem niepokoju zarówno socjologów, teologów i duszpasterzy – uważa ks. prof. dr hab. Marek Chmielewski, kierownik Katedry Duchowości Systematycznej i Praktycznej w Instytucie Nauk Teologicznych na Wydziale Teologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
Jako uzasadnienie, przywołuje artykuł Jonathana Raucha z czasopisma „The Atlantic”, w którym pojawia się termin „apateizm”. - To mieszanka apatii, ateizmu, czegoś, co przypomina znużenie, zmęczenie i zniechęcenie do rzeczywistości. Taka postawa przejawia się nie tylko w chrześcijaństwie, ale też w wielu innych religiach. Zachowane zostają pewne elementy tradycji, ale z wyeliminowaniem zasadniczych treści – wyjaśnia teolog.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.