Reklama

#WspieramyPolskę z PKN ORLEN

Tysiące kilometrów i uczestników w dziesiątkach miast. To nie trasa koncertowa zespołu, a wakacyjna trasa ciężarówki #WspieramyPolskę. Przez blisko 2 miesiące pojazd PKN ORLEN przemierzał nasz kraj, promując patriotyzm gospodarczy.

Niedziela Ogólnopolska 40/2020, str. 62-63

Materiał prasowy

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Akcja #WspieramyPolskę, organizowana przez PKN ORLEN przy współpracy z Fundacją ORLEN, obejmowała cykl spotkań w 50 miastach i miejscowościach na terenie całego kraju. Przez blisko 2 miesiące ciężarówka odwiedzała polskie miasta i miejscowości, promując patriotyzm gospodarczy oraz firmy z polskim kapitałem.

Patriotyzm gospodarczy

Dla polskich przedsiębiorstw 2020 r. to trudny okres. Pandemia COVID-19 skomplikowała sytuację finansową niejednej firmy. PKN ORLEN jako jedna z największych spółek w kraju od lat wspiera rodzimy biznes.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Pochodzące od polskich producentów produkty stanowią trzon oferty dostępnej na stacjach PKN ORLEN.

Na niemal 1800 należących do koncernu stacjach paliw w Polsce 85% asortymentu pozapaliwowego pochodzi właśnie z Polski. Te produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20% sprzedaży pozapaliwowej stanowią produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30%. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech, np. 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN Oil. Przykładem może być również przedsiębiorstwo Nowel, zajmujące się produkcją pieczywa, w tym tego dostępnego na stacjach PKN ORLEN.

Obecnie firma eksportuje towary do 12 krajów w Europie.

Kampania w Polsce

Reklama

Biało-czerwona 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw, spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Akcja rozpoczęła się 20 czerwca w Wyszkowie, a zakończyła 8 sierpnia w Płocku.

W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy: Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, można było zobaczyć kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team, m.in. Patrycję Bereznowską, lekkoatletkę specjalizującą się w biegu 24-godzinnym, Wojciecha Bógdała, członka polskiej Motoparalotniowej Kadry Narodowej, Piotra Małachowskiego, dwukrotnego wicemistrza olimpijskiego w rzucie dyskiem, oraz Macieja Bieleckiego, Rafała Omelkę, Remigiusza Olszewskiego czy członków Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

Szeroka oferta atrakcji

Wraz ze sportowcami na rodziny z dziećmi i mieszkańców odwiedzanych miejscowości czekała moc atrakcji. Za sprawą symulatorów PLAYSEAT z grą F1 2019 chętni mogli poczuć się jak kierowca Alfy Romeo Racing ORLEN i ORLEN Team ART – Robert Kubica. Osoba, która uzyskała najlepszy czas dnia w wirtualnym wyścigu, otrzymała w nagrodę grę F1 2020. Na refleksomierzu z kolei uczestnicy spotkania mogli sprawdzić swój czas reakcji, a także porównać swoje wyniki z mistrzami sportu z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team. Spotkaniom towarzyszyły promocje i degustacje polskich produktów. Każdy, kto odwiedził przystanek ciężarówki, mógł spróbować m.in. napojów i przekąsek, które na co dzień są dostępne na stacjach ORLEN. W ten sposób koncern promuje firmy z polskim kapitałem – często są to małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Uczestnicy eventów otrzymali produkty firm takich jak Bracia Sadownicy, Crispy Natural, FC Pszczółka, SOTI Natural, Tago, TBM czy ZPC Śnieżka.

Polacy cenią polskie produkty

Postawę promowania patriotyzmu gospodarczego doceniają konsumenci. Według badań przeprowadzonych przez instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN ORLEN powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80% uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Akcja #WspieramyPolskę w liczbach:
1 ciężarówka
14 województw
50 miejscowości, w których odbyła się akcja
1000 godzin w trasie
5500 przejechanych kilometrów
20000 uczestników akcji

2020-09-30 11:17

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Aborcyjna organizacja Planned Parenthood zamknęła pięć placówek w USA!

2025-07-27 19:50

[ TEMATY ]

aborcja

Adobe Stock

Planned Parenthood

Planned Parenthood

Organizacja aborcyjna Planned Parenthood zamknęła pięć swoich placówek w Kalifornii z powodu… ucięcia finansowania z pieniędzy publicznych w ramach federalnej ustawy o wydatkach i podatkach, podpisanej niedawno przez prezydenta USA Donalda Trumpa - podała amerykańska stacja informacyjna CBS News.

Chodzi o ważny zapis w podpisanej przez Donalda Trumpa ustawie, zgodnie z której z pieniędzy federalnych w ramach Medicaid, czyli środków publicznych, nie może być finansowana działalność organizacji przeprowadzających aborcje.
CZYTAJ DALEJ

Włoski rząd planuje gigantyczne wsparcie dla rolników, szef ludowców myśli o aborcji i rozwodach

2025-07-27 20:59

[ TEMATY ]

polityka

rolnictwo

Studio Gi/fotolia.com

W Brukseli Komisja Europejska przedstawiła propozycję budżetu Unii Europejskiej na lata 2028-2034. Trzy najważniejsze zmiany względem poprzedniego budżetu, to solidne zwiększenie wydatków na obronność, ogromne zmniejszenie wydatków na rolnictwo i całą Wspólna Politykę Rolną oraz nowe unijne podatki, które pozwolą sfinansować zakładane wydatki budżetowe.

Rolnicy są najbardziej dotknięci planem Unii Europejskiej, który zakłada ograniczenie Wspólnej Polityki Rolnej i likwidację Funduszu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Komisja chce obciąć o 20% finansowanie sektora rolnego - w nowym budżecie na rolnictwo przewidziano 302 mld euro, gdy w poprzednim budżecie było to 387 mld euro. Jeżeli weźmiemy pod uwagę inflację, cięcia te będą jeszcze bardziej dotkliwe.
CZYTAJ DALEJ

Archidiecezja Częstochowska: Jubileusz Młodych 2025 – w drodze do Rzymu (dzień 1.)

2025-07-28 12:59

[ TEMATY ]

Jubileusz Młodych 2025 – w drodze do Rzymu

fot.Natanael Brewczyński/Radio Fiat

W dniach 28 lipca – 3 sierpnia br., w ramach Roku Świętego 2025, w Rzymie odbędzie się Jubileusz Młodych, czyli ogólnoświatowe spotkanie młodych katolików. Do Świętego Miasta, według szacunków Stolicy Apostolskiej, może przybyć nawet 1 mln osób z ponad 160 krajów świata. Wśród nich są również młodzi z Polski. 27 lipca wczesnym rankiem do Rzymu wyruszyły autokarami dwie grupy z archidiecezji częstochowskiej, a wraz z nimi bp Andrzej Przybylski.

fot.Natanael Brewczyński/Radio Fiat
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję