Doskonale wiem, że ciało nieustannie ciągnie nas poza modlitwę. Człowiek jest także wyobraźnią, a ona zręcznie nas wyciąga na długie podróże z dala od Boga... Od dawna więc uważam, że modlitwa może przybierać realne kształty tylko w nocy. W ciemności oświeca nas tylko Bóg. Tak jak Jakub, i za przykładem mnichów, ważne jest nauczyć się modlić w środku nocy, w czasie, gdy całe stworzenie szuka snu. Nocna modlitwa zanurza nas na nowo w mrokach śmierci Jezusa Chrystusa, której pamiątkę sprawujemy podczas liturgii Nocy Paschalnej. A wtedy, jak pisze Thomas Merton w „Znaku Jonasza”: „Ciemność jest jak źródło, z którego wyjdziemy obmyci i jaśniejący, by zobaczyć siebie wzajemnie już nie osobno, ale jako jedno w Zmartwychwstałym Chrystusie”.
Przez modlitwę człowiek zostaje stworzony na nowo w niezmierzoności Boga; jest ona malutkim uprzedzeniem wieczności. Przez modlitwę stajemy się podobni do Chrystusa, który chętnie trwał na skupieniu całymi nocami: „W tym czasie Jezus wyszedł na górę, aby się modlić, i całą noc trwał na modlitwie do Boga” (Łk 6, 12).
Za: „Bóg albo nic. Rozmowa o wierze”. Z kard. Robertem Sarahem rozmawia Nicolas Diat. Wydawnictwo Sióstr Loretanek, Warszawa 2016.
Szkaplerz – dwa prostokątne kawałki sukna połączone sznurkiem, albo ozdobną tasiemką. Na jednym naszyty obrazek Najświętszego Serca Pana Jezusa, na drugim obrazek Matki Bożej Szkaplerznej.
Jest to obrazek z chwili objawienia: Matka Boża, jak zapracowana mama, na jednej ręce trzyma małego Jezusa, a drugą wręcza klęczącemu św. Szymonowi Stockowi sznureczki z kawałkami Jej płaszcza. Przyjęcie szkaplerza oznacza, że pod ten płaszcz chowamy się przed zakusami złego
Kardynał Grzegorz Ryś powołuje komisję do zbadania zjawiska wykorzystania seksualnego osób małoletnich dla obszaru archidiecezji łódzkiej. Jak poinformował metropolita łódzki w liście pasterskim, będzie to niezależna komisja prowadzona przez ekspertów, która rozpocznie prace jesienią.
Zdecydowałem się odezwać do Was wszystkich w tej formie nie dlatego, żeby była ku
temu jakaś specjalna okazja. Czynię to raczej w związku z ważnymi pytaniami, które
szczególnie w ostatnich tygodniach „wiszą w powietrzu” i których nie wolno
zostawić bez odpowiedzi. Nie chodzi przy tym o naszą, lecz o Bożą odpowiedź! A myślę, że
możemy ją wyczytać także ze Słowa dzisiejszej Liturgii.
Izraelski atak bombowy na parafię Świętej Rodziny w Gazie
Łacińska parafia Świętej Rodziny w Gazie padła ofiarą ataku sił zbrojnych Izraela. Według niektórych doniesień dwie osoby zginęły, a sześć zostało rannych, w tym dwie ciężko. Lekko ranny został proboszcz, ks. Gabriel Romanelli, który obecnie przebywa w szpitalu” - poinformował włoską agencję katolicką SIR łaciński patriarcha Jerozolimy, kardynał Pierbattista Pizzaballa. Parafia udziela obecnie schronienia około 500 wysiedlonym chrześcijanom.
Według wstępnych doniesień agencyjnych, powołujących się na źródła medyczne szpitala Al-Ahli w Gazie, prawdopodobnie zginęły dwie osoby, a sześć zostało rannych. Proboszcz parafii, o. Gabriel Romanelli, również został lekko ranny w nogę i otrzymał pomoc medyczną w miejscowym szpitalu przed powrotem do wspólnoty.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.