Polska gospodarka nabiera rozpędu. Wskazują na to wszelkie dane, obliczenia i ratingi. Prognozy też są optymistyczne. Polscy pracodawcy chcą zatrudniać coraz więcej osób. Mimo różnych zawirowań wzrost polskiego PKB wyniesie więcej, niż się spodziewano.
Jak wobec tych rewelacji odnajdują się przedsiębiorcy? Czy można mówić, że nadchodzą złote lata dla polskiego biznesu? – Każdy trzeźwo myślący ekonomista daleki jest od tak radykalnych aklamacji sukcesu. Dla przedsiębiorcy nigdy nie ma takiego czasu, w którym mógłby on spocząć na laurach. Biznes to ciągła praca, nieustanne nawiązywanie relacji, regularny rozwój, wyprzedzanie konkurencji, innowacje – podkreśla Tomasz Sztreker, prezes Polskiej Akademii Biznesu.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Najważniejszy człowiek
Według danych Instytutu Socjologii UKSW, 95 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje, że jest wyznania rzymskokatolickiego. Spora część z nich szuka złotego środka pomiędzy tym, jak dobrze i nowocześnie zarządzać swoją firmą i jednocześnie żyć w zgodzie ze swoimi wartościami. – Chrześcijanin przede wszystkim chce budować „przedsiębiorstwo”, czyli coś, co się wydarza między ludźmi. To oczywiście również przynosi zysk. Jednak przedsiębiorca chrześcijański sięga do sedna biznesu: do człowieka, do relacji, do wspólnoty – wyjaśnia Sztreker.
Reklama
To właśnie do przedsiębiorców, a także przedstawicieli innych środowisk zainteresowanych rozwojem gospodarczym Polski i oddziaływaniem katolickiej nauki społecznej na rozwój biznesu adresowana jest zbliżająca się konferencja.
Organizatorzy podkreślają, że pomysł zorganizowania kongresu zrodził się oddolnie. – Podczas naszych spotkań regionalnych dostrzegliśmy wiele problemów dotykających przedsiębiorców, którym chcielibyśmy zaradzić przez stworzenie silnej grupy przedsiębiorców chrześcijańskich oraz działania legislacyjne. Zobaczyliśmy ogromną potrzebę i po prostu zaczęliśmy działać. Inicjatywy wychodziły oddolnie – od ludzi, którzy informowali nas, co chcą robić, jakie mają problemy, co ich dotyka, a potem my zaczęliśmy to zbierać i realizować dalej – opowiada Sztreker.
W odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców
W czasie kongresu jego uczestnicy będą się zastanawiać nad tym, jak usprawnić prawo, żeby polscy przedsiębiorcy mogli się lepiej rozwijać, i jak tworzyć dobrą atmosferę do rozwoju biznesu w kontekście relacji: rząd – samorząd – przedsiębiorca.
– Celem kongresu jest identyfikacja potrzeb przedsiębiorców w zakresie prawno-społecznym, przedstawienie rekomendacji dla Ministerstwa Rozwoju oraz Episkopatu Polski, płynących od przedsiębiorców, a dotyczących ekonomii, gospodarki, prawa i kwestii społecznych, wzajemna wymiana doświadczeń, integracja małych i średnich przedsiębiorców o światopoglądzie chrześcijańskim oraz refleksja nad znaczeniem katolickiej nauki społecznej dla biznesu – wylicza Sztreker.
Reklama
Wśród zaproszonych gości są: wiceminister rozwoju Mariusz Haładyj, prezes Ursusa, wiceprezes Poczty Polskiej oraz ekonomiści, prawnicy i właściciele firm.
Katolicka nauka społeczna
Organizator kongresu – Polska Akademia Biznesu chce pomóc w spotkaniu się ludzi, którym bliskie jest chrześcijańskie podejście do ekonomii i gospodarki. – O wartościach zawsze warto rozmawiać. Ale jeszcze lepiej wprowadzać je w życie. Właśnie dlatego kongres będzie poświęcony prawu, które pozwala na systemowe wprowadzanie zmian mogących chronić zarówno zysk, jak i człowieka w biznesie – mówi Sztreker. Podjęty będzie również temat, jak wartości ewangeliczne mogą pomagać w prowadzeniu biznesu. Organizatorzy chcą pokazać, że katolicka nauka społeczna nie jest hamulcem rozwoju biznesu, lecz jego fundamentem. Konferencja będzie zatem dobrą okazją do wzmocnienia poczucia, że idee chrześcijańskie są bliskie i przyjazne polskim firmom. Spotkanie będzie wspólnym poszukiwaniem takiego sposobu prowadzenia przedsiębiorstwa, by dbało ono zarówno o jakość, produktywność, dochody, jak i o człowieka, który jest podstawą i celem wypracowanych dóbr.
Aby wziąć udział w Kongresie Chrześcijańskich Przedsiębiorców, należy zarejestrować się przez stronę: www.kchp.pl . Patronat medialny nad wydarzeniem objęła „Niedziela”.