Hulajnogi były do niedawna uważane za dziecięce zabawki, ale teraz korzysta z nich także coraz więcej dorosłych. Nic dziwnego, jazda na hulajnodze jest wygodna i przyjemna.
Na hulajnodze można się swobodnie przemieszczać w pozycji stojącej i nie trzeba mieć specjalnego stroju. Łatwo kontrolować prędkość – można jechać bardzo wolno, nie ryzykując kolizji, ale przy dobrych warunkach można mknąć prawie tak szybko jak na rowerze. W myśl przepisów użytkownik hulajnogi jest pieszym, więc może jeździć po chodniku, a nawet po sklepie czy po biurowym korytarzu (oczywiście, w takich miejscach trzeba zachować rozsądek). Ważna uwaga – zgodnie z prawem ścieżki rowerowe i te jezdnie, przy których znajdują się chodniki, nie są przeznaczone do jeżdżenia na hulajnodze. Wielkim plusem takiego pojazdu jest to, że gdy już dojedziemy na miejsce, możemy go złożyć i powiesić na ramieniu albo wsunąć pod biurko w pracy (a nawet pod ławkę w kościele). Hitem są ostatnio hulajnogi z dużymi kołami. Niektóre mają tak wielkie koła, że na pierwszy rzut oka wyglądają jak rowery. Na wyczynowej hulajnodze można nie tylko osiągać duże prędkości, ale także jeździć po wybojach albo zjeżdżać z pagórków. Są też hulajnogi dla miłośników akrobacji. Można kupić hulajnogę z silnikiem, a nawet z siodełkiem.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Jazda na hulajnodze angażuje więcej mięśni – nie tylko nóg, ale też klatki piersiowej, szyi i pleców. Każdy z nas preferuje stanie na hulajnodze na prawej albo na lewej nodze, ale trzeba pamiętać, żeby podczas jazdy zmieniać nogę, żeby ćwiczyć równomiernie wszystkie mięśnie.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze hulajnogi? Przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy pojazd jest dopasowany do naszego wzrostu i wagi. Bardzo ważny jest rozmiar kół – im większe, tym wygodniej można pokonywać nierówności na drodze. Kolejne kryterium – istotne zwłaszcza dla tych, którzy planują składać i nosić swoją hulajnogę – to waga. Podest w hulajnodze powinien mieć antypoślizgową powierzchnię i być wystarczająco duży, żeby można było na nim postawić dwie stopy. Wiele egzemplarzy ma również amortyzację, nóżkę do „parkowania” i błotniki.