Zakończył się Międzynarodowy Festiwal Salezjańskie Lato Muzyczne. Festiwal w Przemyślu ma już 16-letnią tradycję i liczne grono wiernych uczestników. Tegoroczna edycja odbyła się pod tytułem „Wielcy Mistrzowie znani i nieznani”. Obyło się 12 koncertów, wystąpili artyści z Polski, Wielkiej Brytanii, Węgier, Ukrainy oraz Meksyku. Organizatorami festiwalu są: Przemyskie Centrum Kultury i Nauki ZAMEK oraz parafia pw. św. Józefa prowadzona przez Księży Salezjanów
Druga odsłona tegorocznej edycji Międzynarodowego Przemyskiego Festiwalu Salezjańskie Lato Muzyczne zgromadziła ogromną liczbę miłośników muzyki klasycznej, granej na instrumentach dętych blaszanych. Przywitania widzów, którzy przybyli na koncert zespołu REGENT BRASS pod dyrekcją Paula Archibalda, wybitnego trębacza w Orkiestrze Opery Królewskiej Covent Garden, dokonała dyrektor Przemyskiego Centrum Kultury i Nauki ZAMEK Renata Nowakowska i Bartosz Sałdan, przemyślanin, muzyk, który gra w zespole na instrumentach perkusyjnych.
Zespół Regent Brass założony został w 1985 r. w London Borough of Brent przez grupę muzyków pod przewodnictwem Paula Fensoma. Ambitna i dynamiczna grupa Regent Brass jest bardzo dumna ze swoich różnorodnych kompozycji zawierających elementy muzyki rodem z Anglii, Szkocji, Walii, Irlandii, Francji, Włoch, Szwajcarii, Islandii, USA, Nowej Zelandii, Australii i Japonii. Honorowymi patronami zespołu są kompozytorzy Joseph Horovitz oraz John McCabe, a także trębacz Crispian Steele-Perkins. Od momentu powstania zespół regularnie bierze udział w konkursach i odniósł już wiele sukcesów. Ostatnim sukcesem Regent Brass jest zdobycie tytułu the Championship Section w marcu 2013 r. To kwalifikowało ich dziewięć razy do National Finals of Great Britain oraz pozwoliło zdobyć tytułu National Third Section Champions w 1988 r. Zespół regularnie plasuje się wśród 100 najlepszych zespołów z całego świata. Oprócz występów w Wielkiej Brytanii, zespół koncertował również w Holandii, Belgii, Szwajcarii, w Stanach Zjednoczonych, a teraz również w Polsce. Pojawiał się także na żywo w programach telewizyjnych oraz radiowych, a także w filmie o życiu Johna Lennona „Nowhere Boy”. Zespół nagrał pięć płyt: „Intrada” (1987), „Accolade” (1990), „Regent Brass – 10th Anniversary” (1995), „Score!” (2005) and „On a Mission” (2013). W maju 2012 r. zespół poszerzył swoją działalność, zakładając „Regent Community Brass”, aby zapewnić możliwość gry w orkiestrze londyńskim muzykom i młodzieży. Zespół rozwija się regularnie, biorąc udział w lokalnych imprezach i konkursach obok Regent Brass.
W czasie wszystkich koncertów Międzynarodowego Przemyskiego Festiwalu Salezjańskie Lato Muzyczne publiczność wysłucha dzieł najwybitniejszych światowych kompozytorów. Muzyczne prezentacje odbywały się w zabytkowych murach przemyskich kościołów i na Zamku Kazimierzowskim. Melomani i miłośnicy sztuki mieli możliwość cieszyć się wykonaniami na najwyższym poziomie.
Bogusław Morka, Mariusz Ruta i Piotr Kaczmarek byli gwiazdami koncertu charytatywnego, który odbył się w murach budowanego kościoła pod wezwaniem bł. Wincentego Kadłubka w Domaszowicach k. Kielc. Towarzyszyła im Orkiestra Kameralna „Alla Breve”. Pomysłodawcą występu odbywającego się pod hasłem „Kochać znaczy czynić dobo” był proboszcz parafii ks. Dariusz Sieradzy.
Cudowny medalik jako medalik Niepokalanego Poczęcia znany jest wielu ludziom wiary na całym świecie, szczególnie członkom Rycerstwa Niepokalanej. 27 listopada 1830 r. Najświętsza Maryja Panna objawiła się świętej Katarzynie Labouré w kaplicy Sióstr Miłosierdzia przy rue du Bac w Paryżu. Niepokalana poleciła św. Katarzynie rozpowszechniać medalik według przedstawionego wzoru. Papież Leon XIII 23 lipca 1894 r. ustanowił święto Najświętszej Maryi Panny objawiającej cudowny medalik.
„27 listopada 1830 roku, w sobotę przed pierwszą niedzielą adwentu, o godz. 17.30, gdy zapadło milczenie po przeczytaniu pierwszej części tekstu rozmyślania, usłyszałam szelest, jaki wydaje poruszana jedwabna suknia, pochodzący od strony ambony, z miejsca, na którym zawieszony jest obraz świętego Józefa. Gdy spojrzałam w tamtą stronę, ujrzałam Najświętszą Dziewicę, stojącą na wysokości obrazu świętego Józefa. Jej postać była wyraźnie widoczna. Ubrana była w białą jedwabną suknię, błyszczącą jak jutrzenka. Miała również biały, długi welon sięgający do stóp. Pod welonem można było dostrzec włosy. Twarz pozostawała niezasłonięta. Oczy miała wzniesione ku niebu. Stopy opierały się na kuli, czy raczej na półkuli, w każdym razie widziałam tylko połowę kuli. Inną kulę Najświętsza Dziewica trzymała w dłoniach, ułożonych w sposób naturalny na wysokości piersi. Ta kula oznaczała glob ziemski. Cała postać promieniowała takim pięknem, że nie potrafię tego opisać.
Abp Józef Kupny razem z dziećmi robi wieniec adwentowy
W Klubowym Centrum Aktywności Dzieci i Młodzieży Caritas Archidiecezji Wrocławskiej uroczyście została odpalona “Świeca Caritas” - Wigilijnego Dzieła Pomocy Dzieciom. Symboliczną pierwszą świece odpalił abp Józef Kupny. Odbyły się także warsztaty robienia wieńców Adwentowych.
Metropolita wrocławski wyjaśnił znaczenie świecy Caritas - Jest to światło, które symbolizuje Chrystusa, ale to światło także rozgrzewa. Chcemy, aby ta świeca oświetlała nasze serca otwarte na osoby będące w potrzebie. Chcemy część środków z tych świec przekazać dla dzieci na Kubie, które są dotknięte kryzysem ekonomicznym - mówił abp Józef Kupny, dodając: - Są różne rodzaje ubóstwa: ekonomiczne, kulturowe, duchowe. Ma ono wiele twarzy i my nie chcemy być obojętni i jesteśmy gotowi, aby podczas tych świąt Bożego Narodzenia zaradzać ubóstwu. Chcemy to światło zanieść do naszych rodzin i mamy świadomość że wokół nas są osoby, które potrzebują naszego wsparcia i zachęcam, aby nasz wzrok był wyostrzony na gesty miłości. Nasze życie składa się z małych gestów które budują duże dobro, którym dzielimy się nawzajem - podkreślił abp Kupny.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.