Obchodzący w tym roku czterdziestolecie swojego powstania jeden z najbardziej znanych na świecie zespołów wokalnych „The Hilliard Ensemble” na swoim najnowszym krążku „Il Cor Tristo” (wyd. ECM) znów zaskakuje nie tylko muzyką, ale też pomysłowością. Brytyjski męski kwartet wokalny znany jest z tego, że z łatwością potrafi odnaleźć się w repertuarze zarówno renesansowym, jak i współczesnym. Na płycie znów łączy stare z nowym muzycy zamówili bowiem u współczesnego brytyjskiego kompozytora Rogera Marsha tytułowy utwór, który jest opracowaniem Pieśni XXXII i XXXIII z „Piekła” Dantego. Trzyczęściowe dzieło przedziela cykle madrygałów dwóch XVI-wiecznych kompozytorów włoskich: Bernarda Pisana i Jacques’a Arcadelta. Czy da się odczuć setki lat dzielących te dzieła? Jeśli nie spojrzymy na listę utworów, nie wyczujemy różnicy piękno jest ponadczasowe! Doskonale to słychać na wydanym przez Erato jubileuszowym trzypłytowym albumie „The Hilliard Sound: Renaissance Masterpieces”, na którym przypomniano najwybitniejsze nagrania muzyki sakralnej tego zespołu utwory mistrzów renesansu: Josquina Despreza, Orlanda di Lassa, Johannesa Ockeghema. Oba wydawnictwa zasługują na polecenie szczególnie tym, którzy mają ochotę na ucieczkę przed codziennym zabieganiem i chcieliby choć na chwilę odetchnąć czystym pięknem.
Pomóż w rozwoju naszego portalu