Kto nie zwiedzał miasta Grodna, Serdecznie zapraszam. Za kłopoty w tej podróży Z góry was przepraszam. Jednak warto poznać Grodno, Jest naprawdę ładne. Co najbardziej się spodoba, Chyba ja odgadnę. Niemen, co to środkiem miasta Płynie tak powolnie, Szepcząc o historii dziejach, Co to były w Grodnie. Batorówka w Centrum miasta Tęskni za Stefanem, Za tym wielkim królem słynnym Miasta Grodna panem. Kościół Farny tak wspaniały Jego jest świątynią, Zbudowany ludziom wiernym, Co z pokory słyną. Jeszcze wiele jest kościołów Pięknością zachwycą I bogactwem mocnej wiary W pełni was nasycą. Zobaczycie również domek Słynnej Orzeszkowej. Tu mieszkała i pisała „Nad Niemnem” opowieść. Każdy dozna wielkich wrażeń Zwiedzając dwa zamki. Nie obejdzie się bez marzeń Już od pierwszej klamki. Jeden Nowy, drugi Stary Każdy z zamków słynny. Tu historię można poznać Wielkich dziejów innych. Okolice miasta Grodna Bardzo historyczne. Mogą każdego zachwycić Krajobrazem słynnym. Więc zapraszam Was do Grodna, Nie pożałujecie. Co najbardziej się spodoba Innym opowiecie.
Autorka wiersza jest uczennicą Szkoły Średniej nr 36 w Grodnie z polskim językiem nauczania.
Istnieje 1624 relacji o osobach zabitych z nienawiści do wiary, udokumentowanych przez komisję watykańską złożoną z historyków, teologów i ekspertów, która w ciągu ostatnich 18 miesięcy przeprowadziła dokładne i dogłębne badania wspierane przez organizację „Pomoc Kościołowi w Potrzebie”.
Dane te uzupełniają badania zainicjowane przez św. Jana Pawła II w 2000 roku z okazji Jubileuszu, dając przegląd tego zjawiska w ciągu ostatnich 25 lat. Regina Lynch, prezes wykonawczy „Pomocy Kościołowi w Potrzebie” twierdzi, że „dane te odzwierciedlają to, co widzimy na co dzień, towarzysząc wspólnotom zagrożonym w swoim istnieniu”.
W najgorszych okresach dziejów Polski Chrystus był dla nas natchnieniem i źródłem, ażeby nie rezygnować z wolności człowieka i z wolności narodu – powiedział Jan Paweł II w 1979 r., streszczając dla Polaków katechezę o teologii wyzwolenia. Pochodzący z ciemiężonej przez komunistyczny reżim Polski Papież skonfrontował historyczne doświadczenia Polski z opartą na marksistowskich założeniach teologią.
W lutym 1979 r. po powrocie ze swej pierwszej podróży apostolskiej do Meksyku Jan Paweł II na kilku audiencjach ogólnych dzielił się wrażeniami z udziału w III Konferencji Episkopatu Ameryki Łacińskiej w Puebla. 21 lutego podjął temat teologii wyzwolenia.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.