Mokrzeszów. Parafia, która zmienia życie chłopca z Mongolii
Wierni parafii św. Jadwigi Śląskiej otworzyli swoje serca na potrzebujących, podejmując się konkretnego wsparcia dla chłopca z Mongolii, dając mu nadzieję na lepszą przyszłość.
Już od dwóch lat wspólnota parafialna angażuje się w duchowe i materialne wsparcie dla kilkunastoletniego chłopca z Ułan Bator o imieniu Otgontugs. To wyraz chrześcijańskiej miłości i troski o tych, którzy potrzebują pomocy.
Inicjatywa adopcji zrodziła się z potrzeby czynienia dobra i realizacji misji Kościoła, jaką jest troska o ubogich. – Każda pierwsza środa miesiąca to szczególny dzień dla naszej parafii. Modlimy się w intencji Otgontugsa podczas Mszy Świętej, a wierni mają możliwość wsparcia go swoimi ofiarami – podkreśla proboszcz ks. Marcin Zawada.
W ramach tej inicjatywy darczyńcy otrzymali zdjęcia chłopca oraz informacje o jego codziennym życiu. To buduje jeszcze głębszą więź między parafią a adoptowanym dzieckiem, czyniąc pomoc bardziej namacalną i osobistą. – Dziękujemy wszystkim, którzy włączają się w to dzieło miłosierdzia, modlą się i składają ofiary. Dzięki temu możemy realnie zmieniać życie – dodaje ks. Zawada, dodając, że zebrane środki przeznaczone na wyżywienie, materiały szkolne, odzież oraz inne podstawowe potrzeby chłopca.
Parafianie z Mokrzeszowa pokazują, że dobro nie zna granic, a miłość chrześcijańska może dotrzeć nawet na drugi koniec świata. Adopcja dziecka na odległość to nie tylko wsparcie materialne, ale przede wszystkim świadectwo żywej wiary i ewangelicznej miłości bliźniego. To dzieło, które trwa i daje nadzieję na przyszłość.
Archiwum parafii Św. Jadwigi Śląskiej w Mokrzeszowie
Archiwum parafii Św. Jadwigi Śląskiej w Mokrzeszowie
Archiwum parafii Św. Jadwigi Śląskiej w Mokrzeszowie
Archiwum parafii Św. Jadwigi Śląskiej w Mokrzeszowie
Klasa 2B z katolickiej podstawówki w Zielonej Górze wraz z rodzicami włączyła się w dzieło Adopcji na Odległość i otoczyła opieką chłopczyka z Afryki.
Chłopczyk ma na imię Mishek i mieszka w Kasisi w Zambii. Cała klasa będzie wspierać go finansowo, ale również otaczać modlitwą. To piękna inicjatywa, ale skąd wziął się ten pomysł? – Od września modlimy się o nowych uczniów dla naszej szkoły, o to, żeby szkoła się rozwijała. I pomyślałam sobie, czemu by nie „przyjąć do klasy” dziecka z Afryki? Oczywiście nie jest z nami fizycznie, ale jednak myślimy o nim, wspieramy, to takie dobro na odległość. Rodzice moich uczniów wyrazili zgodę – opowiada wychowawczyni Ewa Pogorzelska. – Już tydzień później stał się pierwszy cud i nasza klasa się powiększyła, tym razem już realnie. Mamy nowego ucznia – cieszy się nauczycielka.
Kurtyny wielkopostne. To nimi od V Niedzieli Wielkiego Postu aż do Triduum Paschalnego w niektórych kościołach zasłaniane są ołtarze. W całej Polsce jest ich zaledwie kilkanaście. Cztery z nich zobaczyć można w Orawce.
Powstanie pierwszych opon wielkopostnych, jak nazywane są kurtyny wielkopostne, datuje się na okres średniowiecza. – Tradycja zasłaniania ołtarzy jest bardzo stara. W czasie Wielkiego Postu mamy się umartwić, odwracając wzrok od różnych przyjemności, zwracając się ku męce Chrystusa, jednocząc się z męką Chrystusa, ponieważ nasze życie też jest pełne różnych trudności, cierpień, ale przede wszystkim chcemy odwrócić się od zła i grzechu. Dlatego, zasłania się ołtarze, aby ukryć to bogactwo, aby od tego odwrócić wzrok, aby, można tak powiedzieć, wzrok umartwić. Stąd te zasłony – mówi proboszcz parafii św. Jana Chrzciciela w Orawce, ks. Wojciech Mozdyniewicz.
Gorzkie Żale to nabożeństwo pasyjne z początku XVIII wieku. Powstały w kościele św. Krzyża w Warszawie. Ksiądz Wawrzyniec Benik, ze zgromadzenia księży misjonarzy Wincentego a Paulo, napisał tekst nowego nabożeństwa oraz opracował jego strukturę na podstawie Godziny Czytań. Gorzkie żale to wyłącznie polska tradycja. Od przeszło 300 lat ożywia pobożność i gromadzi wiernych na rozważaniu Męki Pańskiej.
Nabożeństwo Gorzkich Żali składa się z trzech części poprzedzonych pobudką. Każda część składa się z: Intencji, Hymnu, Lamentu duszy nad cierpiącym Jezusem oraz Rozmowy duszy z Matką Bolesną. Treść śpiewów dotyczy poszczególnych etapów cierpienia Chrystusa: od modlitwy w Ogrojcu aż do skonania na Krzyżu. Tekst całości jest rymowany, co ułatwia jego przyswojenie, zapamiętanie i wyśpiewanie. Pobudka często nazywana jest też Zachętą. Ma na celu rozbudzenie kontemplacji nad cierpieniem Zbawiciela. Jest to bardzo piękny i poetycki tekst, w którym prosimy Boga o przenikający żal, rozpalający nasze serca.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.